Campagnevoeren is topsport! Omdat er tijdens de belangrijke Tweede Kamerverkiezingen van 2017 veel werk verricht moet worden, kunnen we jouw hulp erg goed gebruiken. Samen zorgen we namelijk voor een mooi resultaat op 15 maart.

Op deze pagina vind je uitgebreide informatie over welke vrijwilligerstaken we aanbieden, wat we precies onder deze taken verstaan en wat er van jou wordt verwacht. Daarnaast kan je jezelf op deze website direct aanmelden. Dus kom op en doe mee!

Wat houden de taken in?

Word social media ambassadeur

Als social media ambassadeur ontvang je regelmatig per e-mail een (geheel vrijblijvend) verzoek om het CDA online te steunen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het delen van een infographic, het gebruiken van een hashtag of het verspreiden van een nieuwsbericht. Jij bepaalt zelf welke online content jij wel en niet verder deelt met jouw eigen social media netwerk(en).

Het ambassadeurschap is ook de meest eenvoudige manier om actief te zijn voor het CDA. Het verspreiden van een boodschap kost je maximaal vijf minuten en de ambassadeurs worden ongeveer twee keer per maand ingeschakeld.

Help bij verkiezingsevenementen

Als CDA zijnde trekken we erop uit, zeker tijdens de campagne! En daar waar wij komen maken we er een feest van. Om dit goed te doen hebben we vele handen nodig. Help jij mee? Denk bijvoorbeeld aan het opbouwen van een stand, inrichten van de zaal, neerzetten van banners en vervoeren van spullen.

Plaats een verkiezingsbord

Laat zien dat je tros bent op het CDA. Hoe je dat kan doen? Nou, bijvoorbeeld door in jouw tuin een mooi CDA-verkiezingsbord te plaatsen! Heb je geen tuin? Kies dan voor een verkiezingsposter voor op het raam!

Moedig onze CDA-kopstukken aan bij tv-debatten

Zeker in de laatste fase van de campagne vinden er veel tv-debatten plaats. Vaak wordt voor deze debatten publiek gezocht dat bij de uitzending aanwezig wil zijn. Vind jij het leuk om zo'n verkiezingsdebat eens van dichtbij mee te maken? Meld je dan aan en steun onze lijsttrekker!

Doneer aan de campagnekas

Campagnevoeren kost geld, laten we daar eerlijk in zijn. En des te meer geld, des te krachtiger we als CDA zijnde van ons kunnen laten horen. Daarom willen wij jou vragen om geld te doneren aan onze campagnekas. Ieder bedrag is bijzonder welkom! Klik hier om een geldbedrag over te maken.

Flyer mee op straat en op de markt

Ons doel is dat Nederland weer CDA-groen kleurt en zeker in de campagne-tijd kan jij daarbij helpen! Meld je daarom aan en ga, bijvoorbeeld samen met jouw lokale afdeling of een afdeling bij jou in de buurt, op pad en het gesprek met de kiezers aan.

Pak de hoorn op en verricht kantoorwerk

Bij een campagne komen ook veel administratieve taken kijken. Denk bijvoorbeeld aan het versturen van brieven, het bellen van afdelingen en het inpakken van pakketjes. Ook hier geldt: vele handen maken licht werk. Zie jij het zitten om op dit gebied te ondersteunen? Help dan mee!

Download onze app: APPèl

Campagnevoeren doe je niet alleen, daar is jouw hulp bij nodig. Wil jij op een snelle en eenvoudige manier onderdeel uit maken van het online campagneteam voor de belangrijke Tweede Kamerverkiezingen van 15 maart? Voer campagne met jouw smartphone en download onze app: APPèl.

Via deze app houden wij jou op de hoogte van onze campagne en vragen wij jou om mee te doen met online acties. Wanneer je wel en niet meehelpt bepaal jij uiteraard volledig zelf, meedoen is volledig vrijblijvend.

Download de app voor iPad en iPhone (iOS9 en iOS10) hier.

Download de app voor Android in de Play Store hier

Kijk voor meer informatie en alle veelgestelde vragen op www.CDA.nl/campagne-app.

Doe mee als vrijwilliger!

Doe mee als vrijwilliger
Ik wil vrijwilliger worden en meld me aan als*

* Verplicht veld