27 juni 2019

Kennismakingsgesprek Wopke Hoekstra

Het Pride Netwerk heeft op 26 juni kennis gemaakt met minister Wopke Hoekstra. Tussen alle klimaatbesprekingen door vond hij ook nog de tijd om met de trekkers van het Netwerk te sparren.

Wopke Hoekstra heeft in het verleden al minder conservatief gestemd als mede-partijgenoten. Zijn basisgedachte daarvoor is dat  mensen feilloos aanvoelen wanneer zij 99 of 100 procent gelijkwaardig worden behandeld. Emancipatie moet 100% zijn in het publieke domein.

Het Netwerk benadrukte de slogan van het CDA "Voor een land dat we door willen geven". Een mooie boodschap dat aan geeft dat je verantwoordelijk bent voor de volgende generatie. Voor leden van de LHBTI-community zijn dat alleen niet vaak hun eigen kinderen. Waardoor wat ze door willen geven meteen ook anders belast wordt.

Minister Hoekstra gaf aan het Netwerk het advies om ook met minister Grapperhaus te spreken over homogeweld en als Netwerk mee te denken over hoe je dit effectief zou kunnen bestrijden.

We sloten het gesprek af met de toezegging om in het najaar een bijeenkomst te organiseren met de minister.