25 augustus 2019

Frank Wissink: 5 maanden verder

Heemraad Frank Wissink blikt terug: "Het is nu eind augustus en de waterschapsverkiezingen (20 maart) liggen alweer 5 maanden achter ons. Deze verkiezingen zijn voor ons goed verlopen. We zakten weliswaar van 6 naar 5 zetels, maar bleven (in stemmen) de grootste partij. Dit betekende dat het CDA het voortouw mocht nemen bij de coalitie-onderhandelingen.

Nadat informateur Luciën van Riswijk (burgemeester Zevenaar) geadviseerd had om met dezelfde partijen door te gaan, kon ik als formateur aan de slag. Het CDA koos ervoor om iedereen mee te laten praten om te komen tot een gedragen bestuursakkoord.

Nu terugkijkend kan ik dit zeker een succes noemen. Dit is écht een akkoord van iedereen en alle partijen onderschrijven dit akkoord, ook al heeft niet iedereen ondertekend. Nu is het vooral aan de slag gaan met de 3 speerpunten uit ons CDA-verkiezingsprogramma:

1. Waterveiligheid
  2. Ons klimaat
  3. Een betaalbaar waterschap.

Dat kunnen we overigens niet alleen! Daar zouden wij uw hulp goed bij kunnen gebruiken. De CDA-fractie van waterschap Rijn en IJssel, zal daarom vooral inzetten op netwerken en relatiebeheer. Via o.a. de sociale media en de gemeentelijke afdelingen gaat u van ons horen. Maar.... neem ook gerust zelf contact op, met een van onze fractieleden (klik hier). We hebben nog bijna 4 jaar de tijd en samen is er veel mogelijk."

Hartelijke groet,

Frank Wissink, CDA-Heemraad WRIJ.