12 februari 2019

Verkiezingsprogramma: om ons klimaat kun je niet heen!

Heemraad en lijsttrekker Frank Wissink heeft het verkiezingsprogramma voor het Waterschap Rijn en IJssel gepresenteerd.  In zijn inleiding zeg hij:

"De inhoud van dit programma is tweeledig. Enerzijds zijn het voornemens vanuit onze wettelijke taken zoals waterveiligheid, schoon water en voldoende water. Anderzijds heeft dit programma de bedoeling, om werk te maken van een nieuwe agenda voor de waterschappen. Denk daarbij aan energieneutraliteit, duurzaamheid, circulaire economie en het klimaat. Met name een gezamenlijke visie en aanpak t.b.v. ons klimaat zal een grote uitdaging worden. Het waterschap zou hierin een voortrekkersrol kunnen vervullen, maar dat kan het waterschap nooit alleen. Dat zal écht een samenwerking moeten zijn met gemeenten, provincies, het rijk, maatschappelijke organisaties en niet in de laatste plaats, onze inwoners. “Van waterschap naar klimaatschap” is een uitspraak die je steeds vaker hoort. Niet voor niets heet ons programma dan ook “Om ons klimaat kun je niet heen!”. Ik wens ONS op 20 maart een goede verkiezingsuitslag toe".

Het verkiezingsprogramma is hier te downloaden.