Waarom CDA Debat Masters?
Oefening baart kunst! Een goed debater word je door vaak te oefenen. Het Debatmasters-programma biedt jou die mogelijkheid bij uitstek.
Onder leiding van debattrainer Gijs Weenink van de Debat Academie krijg je een gevarieerd programma aangeboden, waarbij je in debat gaat met partijgenoten (tijdens de online oefenavonden) en kan deelnemen aan online debattoernooien. Het Debatmasters-programma is geschikt voor CDA-ers die al enige ervaring hebben met debatteren en bekend zijn met het beleidsdebatteren (bijvoorbeeld de debattraining-vervolg afgerond of een vergelijkbare training).

1. Dinsdagavond 20 april van 19.30 tot 22.00
    - Algemene Debatavond, startavond
  2. Dinsdagavond 18 mei van 19.30 tot 22.00
    - Voorbereidingstraining voor het Prof. Steenkamp debattoernooi
  3. Zaterdag 29 mei van 12.00 tot 17.00
    - Prof. Steenkamp debattoernooi online debatteren
  4. Dinsdagavond 15 juni van 19.30 tot 22.00
    - Speciale avond: Lincoln Douglas Debatteren
  5. Dinsdagavond 13 juli van 19.30 tot 22.00
    - Intern debattoernooi: het zomerkampioenschap
  6. Dinsdagavond 31 augustus 19.30-22.00
    - Openingsavond nieuw politiek seizoen.
  7. Dinsdagavond 20 september van 19.30 tot 22.00
    - Prinsjesdagdebatten
  8. Dinsdagavond 19 oktober van 19.30 tot 22.00
    - Retorica-debatavond
  9. Dinsdagavond 16 november van 19.30 tot 22.00
    - Oxford-debating avond
  10. Maandagavond 6 december van 18.30 tot 22.00
    - Het NK Lincoln Douglass Debatteren
  11. Dinsdagavond 14 december van 18.30 tot 22.00 uur
    - Wedstrijd Eindejaarsspeech
  12. De debatavonden in 2022 worden nog bekend gemaakt.

Doel & Doelgroep
Het doel is het versterken van debatvaardigheden voor CDA'ers. De doelgroep daarbij zijn CDA-ers met enige debatervaring. Deelnamers aan dit programma hebben reeds de debattraining-vervolg (of een vergelijkbare training) gedaan, waarin het beleidsdebatteren en het toepassen van het standaardgeschilpunten-model geoefend en bekend is.

Kosten
De Debat Masters wordt online gehouden en kost € 250,- inclusief alle toernooien. Voor studenten hanteert het SI een korting van € 100,-.Wil je hiervoor in aanmerking komen? Stuur dan een mail naar si@cda.nl. Je krijgt dan een aangepaste factuur toegestuurd.

Oefenen van debatvaardigheden (beleidsdebatteren
Toepassen van de standaardgeschilpunten);
Kennismaken met nieuwe vormen van debatteren
(Oxford, Lincoln Douglas);
Voorbereiding op deelname debattoernooien
Debatteren over actualiteiten.

Meer informatie?
Mail, bel of tweet naar het SI via:
si@cda.nl, 070 3424808 of @cda_si

Opzet & Spelregels
De CDA Masters staat open voor alle CDA-leden met al wat debat ervaring.
Aansluiten bij de CDA Masters kan gedurende het gehele jaar.
Het jaarprogramma is te zien als een abonnementsvorm - bij instappen verkrijg men recht op deelname aan alle evenementen gedurende de duur van het 'abonnement'. Dit is een ronde van x bijeenkomsten.

Wanneer men  instapt wordt het 'abonnement' aangegaan voor een ronde bijeenkomsten. Dit zijn de nog niet gevolgde bijeenkomsten in de lopende ronde en vervolgens de resterende die in de volgende ronde worden gepland.
Voorbeeld: men stapt in in op 14 juni 2021: Dan zijn er nog 8 bijeenkomsten in 2021 waarna men nog recht heeft op 4 bijeenkomsten in 2022.

NB
Er is geen mogelijkheid/recht op restitutie wanneer men zich afmeldt voor een bijeenkomst tijdens het abonnement.
Er is geen mogelijkheid/recht op restitutie/korting voor een deel van de ronde - losse inschrijving voor het prof. Steenkamp Debattoernooi is wel mogelijk.