04 april 2018

Cursus In de oppositie...wat nu? 7 mei in Den Haag

Zit of komt uw fractie hoogstwaarschijnlijk in de oppositie? Weet uw afdeling nog niet hoe u dit met uw fractie kunt aanpakken? Wilt u meer informatie over uw nieuwe rol als oppositiepartij in de raad? Dan is deze cursus In de oppositie, wat nu? in uw provincie iets voor u.

Wat
Tijdens de bijeenkomst wordt een film vertoond, waarin twee fractievoorzitters aan het woord komen over hun ervaringen met oppositie voeren. In de film komen de verschillen tussen een partij in de coalitie en oppositie aan de orde. Ook worden methodes voor het uitoefenen van invloed in de oppositie besproken. Daarnaast worden er tips gegeven hoe u in de oppositie zichtbaar kunt blijven voor de kiezers.

De film bestaat uit drie onderdelen:
1. Verleden: Verwerking van de teleurstelling dat de fractie in de oppositie is gekomen
2. Heden: Hoe nu verder, praktisch gezien
3. Toekomst: Gewenste koers om eigen idealen te volgen

Na ieder filmfragment is er gelegenheid om met elkaar in discussie te gaan over het betreffende thema en om ervaringen uit te wisselen. Er is een ervaringsdeskundige aanwezig die vanuit zijn ervaring met oppositievoeren uw vragen kan beantwoorden en die u aanvullende tips kan geven.

Cursusdatum & locatie

• 7 mei in Den Haag