31 oktober 2017

Gezocht! CDA-mentoren en coaches

Vind jij het leuk om vanuit ervaring een startend raadslid, fractievoorzitter of wethouder te begeleiden in zijn nieuwe functie? Of heb jij de bagage in huis om een meer ervaren (lokale) CDA-politicus met een specifiek en meer complex (persoonlijk) vraagstuk te coachen? Meld je dan nu aan als mentor of coach!

Het Steenkampinstituut is samen met de CDA-Bestuurdersvereniging (BSV) op zoek naar ervaren CDA-politici die belang hechten aan een goede begeleiding van (nieuwe) mensen in de politiek en die op vrijwillige basis de rol van mentor of coach op zich willen nemen.

Op lokaal en regionaal niveau bestaan hier en daar al initiatieven op het gebied van mentoring of coaching. Dat is een goede zaak. Het CDA wil aan deze leervormen nu op landelijk niveau een extra boost geven.  Voortaan worden mentoring en coaching als aanvullend HRM-instrument  ingezet, naast andere ontwikkelingsinstrumenten, zoals opleiding & training.

Wat we van jou als mentor of coach verwachten en wat we je bieden, lees je hieronder.