21 juni 2018

Herindelingsverkiezingen 21-11-2018: opleiding & training

Speciaal voor gemeenten die met de herindelingen te maken hebben, biedt het Steenkampinstituut een aantal cursussen en trainingen aan die interessant zijn in de periode vlak vóór, maar zeker ook direct na de verkiezingen. Wij kunnen de volgende cursussen van harte aanbevelen:

Vóór de herindelingsverkiezingen:

Na de herindelingsverkiezingen:

Voor kandidaat-raadsleden in de herindelingsgemeenten in Groningen en Friesland wordt op zaterdag 22 september & 20 oktober op een nog nader te bepalen locatie in Friesland de Kandidaat-raadsledencursus georganiseerd. De inschrijving voor deze cursus is gesloten. Lees hier meer informatie.

Dit najaar, op woensdag 21 november 2018,vinden 12 gemeenteraadsverkiezingen plaats. Dit is het gevolg van diverse herindelingen van gemeenten. Hieruit ontstaan de nieuwe gemeenten Groningen, Hoeksche Waard, Het Hogeland, Westerkwartier, Noardeast-Fryslân, Haarlemmermeer, West Betuwe, Molenlanden, Noordwijk, Altena, Beekdaelen en Vijfheerenlanden. De herindelingen gaan in op 1 januari 2019.