11 december 2018

Cursus 'Het CDA en Europa'

Deze cursus start op 31 januari 2019. Meld je nu aan!

Wil jij je, in aanloop naar de Europese verkiezingen, eens stevig verdiepen in het thema Europa? Meld je dan nu aan voor de cursus 'Het CDA en Europa', start 31 januari a.s.
Deze cursus is een combinatie van drie colleges door gastspreker Bart van Horck, online zelfstudie en een werkbezoek aan het Europees Parlement in Brussel. De cursus kun je los volgen of als onderdeel van de Steenkamp Leergang.

In deze cursus verdiep je je in de ontstaansgeschiedenis en de bestuurlijke kaart van de EU en in de christendemocratie in Europa (en het CDA in het bijzonder). Je maakt kennis met het subsidiariteitsbeginsel en leert dit beginsel in een opdracht toe te passen op een beleidsvoorstel van de Europese Commissie. Deze module is een combinatie van online zelfstudie en een aantal colleges. De module wordt afgesloten met een werkbezoek aan het Europarlement in Brussel.

N.B.  Deze cursus is ook interessant voor CDA-ers die niet de Steenkampleergang volgen. Je kunt dan de colleges bijwonen en aan de excursie naar het EP in Brussel deelnemen. De opdrachten die aan deze cursus gekoppeld zijn, zijn dan niet verplicht.

Cursusdata:

College 1: Donderdagavond 31 januari 2019
College 2: Donderdagavond 14 februari 2019
College 3: Donderdagavond 14 maart 2019
Excursie Brussel: datum nog niet bekend, volgt z.s.m.

Locatie college 1 t/m 3: Cursus- en vergadercentrum Domstad te Utrecht