15 februari 2019

Bestuurlijke kaart van Nederland (online module 8 SL)

Wil jij over up-to-date kennis beschikken van het Nederlandse openbare bestuur? Hoe ziet het openbaar bestuur er nu uit en hoe ontwikkelt het zich? Verdiep je in eigen tempo in de bestuurlijke kaart van Nederland, je sluit de module af met een kennistest.

Praktische informatie

In deze online module verdiep je je door middel van zelfstudie in de kenmerken van het Nederlandse openbaar bestuur. Daarbij wordt ingegaan op de verschillende bestuurslagen: rijk, provincie en gemeente en hun onderlinge relaties. Daarnaast is er aandacht voor de rol van maatschappelijke organisaties, verenigingen en bedrijven in het openbaar bestuur. Hiernaast is er aandacht voor trends als decentralisatie en regionalisering komen.

Start: Je kunt ieder moment instromen

Kosten: Deze module kost € 5 euro, het E-book dat het fundament van deze opleiding vormt kost €28,50.

Losse modules volgen of modules stapelen?

Volg alle 12 modules en sluit deze af met deelcertificaten om de complete Steenkamp Leergang af te ronden en het eindcertificaat te behalen. Of kies losse modules naar eigen keuze, afhankelijk van je CDA-activiteiten en persoonlijke ontwikkeldoelen.