Wilt u graag uw toekomstige fractie helpen om de CDA-boodschap zo goed mogelijk uit te dragen? Of na maart 2018 met uw nieuwe fractie vanaf het eerste moment impact maken in de raad? Merkt u dat u wel een goede boodschap heeft, maar dat deze niet altijd goed overkomt bij uw achterban, de media en de rest van de raad?

Dan is de CDA-training ‘Fractie in Topvorm’ (FIT) iets voor u!

De afgelopen jaren volgende tientallen CDA-fracties deze training. De FIT-training is tot stand gekomen door een samenwerking tussen het CDA Steenkampinstituut en Debat.NL, die professionele communicatietrainers leveren voor deze fractietraining. De training is bedoeld voor uw gehele CDA-fractie en duurt ongeveer 3 uur. Voorafgaand aan de training overlegt u met de trainer welke verbeteringen u ziet voor uw fractie, zodat de training goed aansluit bij uw trainingsbehoefte.

De training bevat drie belangrijke pijlers:

• Boodschap: Wat is uw boodschap als CDA-fractie? Op welke onderwerpen focust u zich in de Raad, bij journalisten en bij burgers?

• Brengen:    Hoe zorgt u dat uw boodschap ook daadwerkelijk overkomt bij uw doelgroep? Hoe formuleert u een krachtige boodschap die blijft hangen?

• Blijven:      Hoe zorgt u ervoor dat uw boodschap niet verloren gaat in iemand anders zijn verhaal? Hoe houdt u stand tegen een hardnekkige journalist, of een persoonlijke aanval vanuit de  Raad.

Na afloop van de training zal de trainer een kernachtig ‘FIT-plan’ schrijven. Hierin komen uw resultaten rondom Boodschap, Brengen en Blijven die tijdens de training besproken zijn kernachtig terug. Daarnaast zal er in het FIT-plan een gezamenlijk opgesteld actieplan omschreven staan, waar uw fractie direct mee aan de slag kan gaan om FIT te blijven.

De kosten voor deze FIT-training onder leiding van een professionele trainer zijn 595 euro* incl. btw.

Heeft u interesse in de FIT-training? Neemt u dan contact op met het Steenkampinstituut via uw provinciale scholingsconsulent of via si@cda.nl. Wij zullen uw gegevens vervolgens doorgeven aan debat.nl waarna de trainer contact met u zal opnemen om een datum in te plannen voor de FIT-training.

Veel plezier met Fractie in Topvorm!

* Subsidie

Als u vanuit uw gemeente onvoldoende opleidingsmiddelen heeft om deze training te bekostigen, kunt u 200 euro subsidie aanvragen bij het Steenkampinstituut. Dit doet u door een ondertekende brief naar het Steenkampinstituut te sturen met daarin:

- de datum waarop de training zal plaatsvinden,

- de naam van de gemeente waarin uw fractie actief is,

- de contactgegevens van de contactpersoon vanuit de fractie,

- het rekeningnummer waarop de subsidie overgemaakt kan worden.

Na ontvangst van uw aanvraag zal het Steenkampinstituut u per brief laten weten of u voor subsidie in aanmerking komt.
Na afloop van de training kunt u een kopie van de factuur naar het Steenkampinstituut sturen, zodat het subsidiebedrag van 200 euro naar uw afdeling kan worden overgemaakt.

Training Fractie in Topvorm aanvragen

Mail uw trainingsaanvraag naar si@cda.nl (Steenkampinstituut). Vermeld daarbij om welke fractie het gaat en wie uit de fractie de contactpersoon is voor deze training. Een professioneel trainer van onze samenwerkingspartner Debat.nl neemt contact met u op om een trainingsdatum te bepalen en uw leerwensen te bespreken.

Kosten en subsidie aanvragen?

Kosten: € 595, incl. BTW

Subsidie aanvragen:
U kunt 200 euro subsidie aanvragen bij het Steenkampinstituut. Dit doet u door een ondertekende brief naar het Steenkampinstituut te sturen met daarin:

- de datum waarop de training zal plaatsvinden,

- de naam van de gemeente waarin uw fractie actief is,

- de contactgegevens van de contactpersoon vanuit de fractie,

- het rekeningnummer waarop de subsidie overgemaakt kan worden.

Na ontvangst van uw aanvraag zal het Steenkampinstituut u per brief laten weten of u voor subsidie in aanmerking komt en u verder informeren over de afhandeling van uw subsidieaanvraag.