Omschrijving

Wil jij je verdiepen in de achtergronden van het christen-democratisch mensbeeld en wil jij leren hoe je dit mensbeeld kunt betrekken bij discussies over politieke vraagstukken? Wil jij met vooraanstaande denkers van het CDA in gesprek over inhoudelijke vraagstukken? Meld je dan snel aan voor deze cursus!

Doel & Doelgroep

Doel:
De cursist verdiept zich in de achtergronden van het christen-democratisch mensbeeld en raakt bekend met de aspecten van moderne mensbeelden en hoe deze zich verhouden tot het christendemocratische mensbeeld. De cursist leert hoe hij/zij het christendemocratisch mensbeeld betrekt bij discussies over politieke vraagstukken.

Doelgroep
CDA-ers die zich stevig willen verdiepen in de achtergronden van het christendemocratisch mensbeeld en met vooraanstaande denkers van het CDA in gesprek willen gaan over politieke vraagstukken. Deze cursus is onderdeel van de Steenkamp leergang.

Inhoud (literatuur)

‘Mens waar ben je? Een verkenning van het christendemocratisch mensbeeld’ - uitgave WI, 2011.

Werkvormen & opzet

• Drie groepsbijeenkomsten van 2,5 uur, onder leiding van gastdocenten: Arjen Siegmann, André Poortman en Marc Janssens.

• Een schrijfopdracht:
    Schrijven van een essay (circa 1500 woorden);

• Aantal deelnemers: maximaal 16

Prijs

Boekenpakket: € 5,- (deze vind je in de leeromgeving)

Organisatie

De bijeenkomsten vinden plaats in vergadercentrum Domstad te Utrecht. Deelnemers krijgen toegang tot een online leeromgeving waar zij informatie vinden over het programma, te maken opdrachten, aanbevolen literatuur, etc.

De cursus wordt georganiseerd door het Steenkampinstituut (partijbureau Den Haag).

Tijdsduur

Deze module omvat een reeks van 3 bijeenkomsten, elk van 2,5 uur. De totale studiebelasting (deelnemen aan bijeenkomsten, leeswerk en opdracht maken) komt naar schatting op 20 uur.

Data en locatie

Data:
De bijeenkomsten vinden plaats op de volgende data:

Bijeenkomst 1:
woensdag 13 mei 2020
docent: Arjen Siegman

Bijeenkomst 2:
woensdag 3 juni 2020
docent: André Poortman

Bijeenkomst 3:
woensdag 17 juni 2020
docent: Marc Janssens

Locatie:
Vergadercentrum Domstad
Koningsbergerstraat 9
3531 AJ  UTRECHT
10 minuten lopen van CS Utrecht

Deze module kun je los volgen, of als onderdeel van de Steenkamp Leergang. Wil je alle 12 modules volgen en het certificaat Steenkamp Leergang behalen? Meld je dan aan bij het Portaal Steenkamp Leergang. Via dit portaal krijg je toegang tot de twaalf modules waaruit de leergang is opgebouwd. Je bepaalt zelf op welk moment je een module volgt en je betaalt per module. Het portaal registreert je vorderingen (behaalde modules).

Super cursus voor mensen die op zoek zijn naar meer verdieping