Omschrijving

Jaarlijks organiseert het Steenkampinstituut het Professor Steenkamp Debattoernooi in het CDA Partijbureau te Den Haag. Dé gelegenheid om in toernooivorm uw debatvaardigheden te oefenen!

Er vinden vier debatrondes plaats die gejureerd worden door een team van twee technische juryleden en een CDA-jurylid. De technische juryleden beoordelen de debatvaardigheden en de CDA-juryleden beoordelen de verwoording van het CDA-gedachtegoed tijdens het debat. Aan de hand van deze beoordelingen wordt een finaledebat gehouden met de vier beste teams, waaruit een winnend team zal worden gekozen. Dit team mag zich een jaar lang de winnaar van het Professor Steenkamp Debattoernooi noemen!

Heb je nog niet eerder meegedaan aan het debattoernooi? Volg dan ook de toernooitraining. In deze training leer je hoe de toernooivorm werkt (het Brits Parlementair Debat) en daarnaast oefen je met het toepassen van het CDA-gedachtegoed in het debat.

Data & Locatie

Nog niet bekend.

Doel & Doelgroep

Doel

Oefenen met debatteren in toernooivorm en het toepassen van het CDA-gedachtegoed in het debat.

Doelgroep

(aankomende) volksvertegenwoordigers en (aankomende) bestuurders, deelnemers van de Steenkamp leergang

Inhoud & Opzet

Prijs

De kosten zijn €50,-.

Deze module kun je los volgen, of als onderdeel van de Steenkamp Leergang. Wil je alle 12 modules volgen en het certificaat Steenkamp Leergang behalen? Meld je dan aan bij het Portaal Steenkamp Leergang. Via dit portaal krijg je toegang tot de twaalf modules waaruit de leergang is opgebouwd. Je bepaalt zelf op welk moment je een module volgt en je betaalt per module. Het portaal registreert je vorderingen (behaalde modules).