Je debatteert elke dag, misschien wel zonder dat je dat zelf in de gaten hebt. Goed debatteren kun je leren. Hoe overtuig je een ander van jouw standpunten? Wij helpen jou om de standaard debatvaardigheden binnen één dag onder de knie te krijgen.

Resultaat
Na de cursus:
- kun je verschillende soorten debatten benoemen;
- kun je uitleggen wat een goede opbouw voor een debat is;
- ben je in staat een debat te voeren.

Competenties
- communiceren: debatvaardigheden

Wie
Iedereen die wel eens debatteert en daar vaardiger in wil worden. De training wordt alleen aan CDA-leden gegeven.

Wat
Aan bod komen: soorten debatten, debatopbouw, ethos-pathos-logos en als er voldoende tijd is de standaard geschilpunten.  Aangezien je debatteren vooral leert door het te doen, zal er veel geoefend worden. Waar nodig zal bovenstaande theorie worden toegelicht.

Duur
2 dagdelen, die gegeven kunnen worden op één dag of twee avonden.

Deelnemers
Minimaal 8 – maximaal 12 deelnemers
Om alle deelnemers voldoende aan bod te laten komen kunnen er maximaal 12 mensen deelnemen. Onder de 8 deelnemers kan de training geen doorgang vinden.

Aanmelden
Bekijk hieronder de actuele opleidingsagenda en meld je aan voor een debattraining.
Staat er (bij jou in de buurt) nog geen debattraining basis op de planning? Neem dan contact op met de consulent opleiding & ontwikkeling in jouw provincie. Hij/zij kan deze in jouw provincie /regio organiseren.

Aanmelden en interesse doorgeven

• Meld je hieronder aan voor de debattraining basis. Staat deze training in jouw provincies / regio (nog) niet op de planning, geef dan alvast je interesse door.

Vervolg: Debattraining Sta sterker in het raadsdebat

Heb je de basisdebattraining gevolgd en ben je (pas) raadslid, ga dan door naar de Debattraining Sta sterker in het raadsdebat. Maak je betoog in de raad ijzersterk met de standaard geschilpunten uit het beleidsdebat! Als je weet hoe je een betoog kunt opbouwen en wat krachtige argumenten zijn, sta je veel sterker in het raadsdebat.