Herindelingsverkiezingen 2018

Speciaal voor gemeenten die met de herindelingen te maken hebben, biedt het Steenkampinstituut een aantal cursussen en trainingen aan die interessant zijn in de periode vlak vóór, maar zeker ook direct na de verkiezingen. Wij kunnen de volgende cursussen van harte aanbevelen:

Vóór de herindelingsverkiezingen:

• Online cursus Strategische campagne
  • Online cursus Social Media
  • Kandidaat-raadsledencursus deel 1 t/m 3*

Na de herindelingsverkiezingen:

• Kandidaat-raadsledencursus deel 4
  • Fractievoorzitterscursus (voor met name nieuwe fractie voorzitters)
  • Wethouder in 1 Dag (verkort programma van de wethouderscursus kan op aanvraag georganiseerd worden)
  • Online cursus CDA-gedachtegoed voor politici
  • In de oppositie... wat nu?
  • Training Fractie in Topvorm
  • Debattraining basis
  • Debattraining Sta sterker in het raadsdebat
  • Begeleiding door een mentor of coach voor beginnende raadsleden, fractievoorzitters en wethouders

Voor kandidaat-raadsleden in de herindelingsgemeenten in Groningen en Friesland wordt op zaterdag 22 september & 20 oktober op een nog nader te bepalen locatie in Friesland de Kandidaat-raadsledencursus georganiseerd. Lees hier meer over het programma en meld je aan!

Dit najaar, op woensdag 21 november 2018,vinden 12 gemeenteraadsverkiezingen plaats. Dit is het gevolg van diverse herindelingen van gemeenten. Hieruit ontstaan de nieuwe gemeenten Groningen, Hoeksche Waard, Het Hogeland, Westerkwartier, Noardeast-Fryslân, Haarlemmermeer, West Betuwe, Molenlanden, Noordwijk, Altena, Beekdaelen en Vijfheerenlanden. De herindelingen gaan in op 1 januari 2019.