Omschrijving

Ben je voor het eerst raadslid? Dan komt er veel op je af: de eerste maanden in de raad, je maidenspeech en debaterren. Wil je hiervoor goed voorbereid zijn volg dan deze cursus!

Voor wie:
De cursus is speciaal bedoeld voor CDA-leden die deel uit maken van de gemeenteraad of je nu raadslid, comissie/burger of duoraadslid bent.
De training bestaat uit verschillende onderdelen, namelijk een e-learning, twee fysieke bijeenkomsten en een online bijeenkomst.

We vinden het belangrijk dat de deelnemers van de training goed worden voorbereid op de verkiezingscampagne en het raadslidmaatschap, daarom komen de volgende onderwerpen terug in de training: Het christendemocratisch gedachtegoed,  het voorbereiden van een raadsvergadering, debatteren en spreekvaardigheid.

De training wordt op meerdere locaties in het land georganiseerd. Kijk voor een training bij jou in de buurt en meld je aan!

De gehele training kost € 75,- voor de training, de e-learning en catering.

Na aanmelding en betaling ontvang je van v-learning solutions een email met daarin de inloggegevens voor de onlineomgeving. Let op deze mail komt vaak in de spam.

Lees hier het interview uit het Bestuursforum met Rogier Havelaar, ontwikkelaar van de kandidaat Raadsledencurus

Annuleren

Annuleren kan alleen voor de gehele cursus. Minimaal 10 dagen voor de eerste cursusbijeenkomst en schriftelijk via mail bij de organiserende provinciaal consulent opleiding & ontwikkeling en cc naar [email protected]. Restitutie voor een onderdeel van de opleiding is niet mogelijk.
In buitengewone gevallen kan het Steenkampinstituut besluiten om af te wijken van deze regeling.

Locatie en data: