Kandidaat-raadsledencursus

Sta je op de kandidatenlijst voor de gemeenteraadsverkiezingen 2018 en word je misschien voor het eerst raadslid? Er komt dan veel op je af: campagne voeren en de eerste maanden in de raad. Als je nu al begint met je daarop voor te bereiden, kom je straks niet voor verrassingen te staan. De cursus bestaat uit drie cursusbijeenkomsten en een online gedeelte bestaande uit literatuur, opdrachten en kennistests.

Waar & wanneer?

Deel 1: 4 november 2017
Deel 2: 18 november 2017
Tijd: 09.30-13.00 uur
Deel 3: nader te bepalen najaar 2017
Locatie: Westerbork

Cursuskosten?

€ 75,-

Online Cursus Social Media

Voor politici zijn sociale media handig om hun boodschap te verspreiden en om te communiceren met (potentiële) kiezers. Maar Hoe kun je dat als CDA-politicus nu het beste aanpakken? Wat kun je allemaal met sociale media en wat zijn de beperkingen? Deze vragen staan centraal in deze cursus. De cursus is een combinatie van e-learning en een groepsbijeenkomst met een trainer.

Online training Strategisch campagnevoeren: hoe schrijf je een campagneplan?

Ben je campagneleider, zit je in een campagneteam of in het afdelingsbestuur en wil je een goed campagneplan leren schrijven? Dan is deze training echt iets voor jou! In deze online training leer je hoe je een strategische campagne opzet en hoe je een goed campagneplan schrijft. Na afloop van de training heb je een concreet plan voor de afdeling, waarin de basis is gelegd voor een succesvolle campagne.

Online Basiscursus CDA-gedachtegoed

Kun jij in gewone taal duidelijk aan je buurman uitleggen wat de vier kernwaarden van het CDA zijn? Lukt jou dat altijd, dan hoef je de nieuwe online basiscursus CDA-gedachtegoed niet meer te volgen. Of toch wel? Test nu online je kennis en leer op een leuke en aansprekende manier meer over de vier kernbegrippen en hoe je deze met actuele voorbeelden naar de dagelijkse praktijk kunt vertalen.
Ben je benieuwd naar de animaties, uitleg in woord en beeld, interviews en kennistests? Lees hier meer over de online cursus!

Workshop CDA-gedachtegoed

Heb je de online basiscursus CDA-gedachtegoed gevolgd? Wil je leren hoe je de kernwaarden duidelijk en in eigen woorden kunt uitleggen? En hoe je het gedachtegoed in de praktijk kunt toepassen? Dan is de workshop CDA-gedachtegoed echt iets voor jou! Meld je nu aan voor de workshop.
Let op! Om aan de workshop mee te kunnen doen, moet je eerst de online basiscursus CDA-gedachtegoed gevolgd hebben. Heb je de online basiscursus nog niet gevolgd, zorg er dan voor dat je die eerst doorloopt. Meld je hier aan voor de online basiscursus CDA-gedachtegoed.

Datum, tijd & locatie nader te bepalen. Meld hier alvast je belangstelling.

Consulent opleiding & ontwikkeling Drenthe - Johan Beijering

Meer weten over cursussen en training in de provincie Drenthe? Vraag het de consulent Opleiding & Ontwikkeling Johan Beijering. Hij kan u of uw fractie adviseren over de opleidingen van het Steenkampinstituut en kan voor u een cursus organiseren.