Nieuw! Online cursus CDA-gedachtegoed voor politici

Het vertalen en toepassen van de 4 kernbegrippen in de praktijk, daar gaat het in deze cursus om. Met bijdrages van Wopke Hoekstra en Anne Kuik en aandacht voor positionering is deze nieuwe cursus een must voor jou als CDA-politicus. In drie stappen - oorsprong, toepassing en positionering - word je als CDA-politicus, in welke bestuurslaag dan ook, meegenomen in het CDA-gedachtegoed. Word of ben je CDA-politicus? Dan is deze cursus een must voor jou! De cursus komt in juni beschikbaar. Geef hiernaast alvast je belangstelling aan ons door.

Wanneer gaat deze cursus online?

Naar verwachting eind juni 2018

Online Basiscursus CDA-gedachtegoed

Kun jij in gewone taal duidelijk aan je buurman uitleggen wat de vier kernwaarden van het CDA zijn? Lukt jou dat altijd, dan hoef je de nieuwe online basiscursus CDA-gedachtegoed niet meer te volgen. Of toch wel? Test nu online je kennis en leer op een leuke en aansprekende manier meer over de vier kernbegrippen en hoe je deze met actuele voorbeelden naar de dagelijkse praktijk kunt vertalen.
Ben je benieuwd naar de animaties, uitleg in woord en beeld, interviews en kennistests? Lees hier meer over de online cursus!

Ik ben raadslid, nu verder! Deel 4 van de Kandidaat-raadsledencursus

Gefeliciteerd! Je bent gekozen als raadslid, nu verder! Speciaal jou - als kersvers raadslid - bieden we deel 4 van de Kandidaat-raadsledencursus aan. De volgende aspecten komen aan bod:

• Speelveld van het raadslid
  • Intervisie
  • Integriteit
  • Drijfveren en ambities
  • Timemanagement

In dit onderdeel kun je als pas gekozen raadsleden de eerste ervaringen met elkaar uitwisselen. De trainer begeleidt je daarbij en besteedt aandacht aan de situaties en vraagstukken waar je tegenaan loopt.

Dit cursusonderdeel staat in de provincie Flevoland niet op het programma. Ben je pas raadslid geworden? Dan kun je je aanmelden voor Ik raadslid, nu verder! in naburige provincies, zoals Noord-Holland, Friesland en Overijssel. Locatie Gelderland volgt spoedig.

Online cursus Social Media

Voor politici zijn sociale media handig om hun boodschap te verspreiden en om te communiceren met (potentiële) kiezers. Maar hoe kun je dat als CDA-politicus nu het beste aanpakken? Wat kun je allemaal met sociale media en wat zijn de beperkingen? Deze vragen staan centraal in deze online cursus. Daarnaast heeft u de keuze om na afloop van de online cursus deel te nemen aan een groepsbijeenkomst met een trainer.

Debattraining basis

Goed debatteren kun je leren. Hoe overtuig je een ander van jouw standpunten? Wij helpen jou om de standaard debatvaardigheden binnen één dag  onder de knie te krijgen. Tijdens de training zal er veel geoefend worden. Waar nodig wordt de theorie toegelicht. Aan bod komen: soorten debatten, debatopbouw, ethos-pathos-logos en de standaardgeschilpunten.

Waar & wanneer?

De training op 17 april 2018 is geannuleerd. Alternatief is de debattraining basis op 11 & 18 april in Amersfoort.

Kosten?

5 euro

Consulent opleiding & ontwikkeling Flevoland - Rene Claessens

Meer weten over opleiding en training in de provincie Flevoland? Vraag het uw scholingsconsulent René Claessens. Hij kan u of uw fractie adviseren over de opleidingen van het Steenkampinstituut en kan voor u een cursus of training organiseren.