Ik ben raadslid, nu verder! Deel 4 van de Kandidaat-raadsledencursus

Gefeliciteerd! Je bent gekozen als raadslid, nu verder! Speciaal jou - als kersvers raadslid - bieden we deel 4 van de Kandidaat-raadsledencursus aan. De volgende aspecten komen aan bod:

• Speelveld van het raadslid
  • Intervisie
  • Integriteit
  • Drijfveren en ambities
  • Timemanagement

In dit onderdeel kun je als pas gekozen raadsleden de eerste ervaringen met elkaar uitwisselen. De trainer begeleidt je daarbij en besteedt aandacht aan de situaties en vraagstukken waar je tegenaan loopt.

Wanneer?

Woensdagavond 19 september 2018, 19.00-22.00, ontvangst 18.30 (met broodjes)

Waar?

Nijverdal (Overijssel)

Nieuw! Online cursus CDA-gedachtegoed voor politici

Het vertalen en toepassen van de 4 kernbegrippen in de praktijk, daar gaat het in deze cursus om. Met bijdrages van Wopke Hoekstra en Anne Kuik en aandacht voor positionering is deze nieuwe cursus een must voor jou als CDA-politicus. In drie stappen - oorsprong, toepassing en positionering - word je als CDA-politicus, in welke bestuurslaag dan ook, meegenomen in het CDA-gedachtegoed. Word of ben je CDA-politicus? Dan is deze cursus een must voor jou! De cursus komt in juni beschikbaar. Geef hiernaast alvast je belangstelling aan ons door.

Cursusprijs

€ 15,-. Betaling bij online aanmelding. Na aanmelding & betaling krijg je toegang tot de online cursus.

Online Basiscursus CDA-gedachtegoed

Kun jij in gewone taal aan je buurman uitleggen wat de vier kernwaarden van het CDA zijn? Lukt jou dat altijd, dan hoef je de nieuwe online basiscursus CDA-gedachtegoed niet meer te volgen. Of toch wel? Test nu online je kennis en leer op een leuke en aansprekende manier meer over de vier kernbegrippen en hoe je deze met actuele voorbeelden naar de dagelijkse praktijk kunt vertalen.
Ben je benieuwd naar de animaties, uitleg in woord en beeld, interviews en kennistests? Lees hier meer over de online cursus!

Cursusprijs

€ 5,-. Betaling bij online aanmelding. Na aanmelding & betaling krijg je toegang tot de online cursus.

Online cursus Social Media

Voor politici zijn sociale media handig om hun boodschap te verspreiden en om te communiceren met (potentiële) kiezers. Maar hoe kun je dat als CDA-politicus nu het beste aanpakken? Wat kun je allemaal met sociale media en wat zijn de beperkingen? Deze vragen staan centraal in deze online cursus. Daarnaast heeft u de keuze om na afloop van de online cursus deel te nemen aan een groepsbijeenkomst met een trainer.

Consulent opleiding & ontwikkeling Gelderland

Meer weten over opleiding en training in uw provincie? Vraag het de Gelderse consulent Opleiding & Ontwikkeling Engelina van Steenbrugge-Spiering (regio Rivierenland en coördinator Gelderland).