Nieuw! Online cursus CDA-gedachtegoed voor politici

Het vertalen en toepassen van de 4 kernbegrippen in de praktijk, daar gaat het in deze cursus om. Met bijdrages van Wopke Hoekstra en Anne Kuik en aandacht voor positionering is deze nieuwe cursus een must voor jou als CDA-politicus. In drie stappen - oorsprong, toepassing en positionering - word je als CDA-politicus, in welke bestuurslaag dan ook, meegenomen in het CDA-gedachtegoed. Word of ben je CDA-politicus? Dan is deze cursus een must voor jou! De cursus komt in juni beschikbaar. Geef hiernaast alvast je belangstelling aan ons door.

Wanneer gaat deze cursus online?

Naar verwachting eind juni 2018

Online Basiscursus CDA-gedachtegoed

Kun jij in gewone taal duidelijk aan je buurman uitleggen wat de vier kernwaarden van het CDA zijn? Lukt jou dat altijd, dan hoef je de nieuwe online basiscursus CDA-gedachtegoed niet meer te volgen. Of toch wel?

Test nu online je kennis en leer op een leuke en aansprekende manier meer over de vier kernbegrippen en hoe je deze met actuele voorbeelden naar de dagelijkse praktijk kunt vertalen. Ben je benieuwd naar de animaties, uitleg in woord en beeld, interviews en kennistests? Lees hier meer over de online cursus!

Online cursus Social Media

Voor politici zijn sociale media handig om hun boodschap te verspreiden en om te communiceren met (potentiële) kiezers. Maar hoe kun je dat als CDA-politicus nu het beste aanpakken? Wat kun je allemaal met sociale media en wat zijn de beperkingen? Deze vragen staan centraal in deze online cursus. Daarnaast heeft u de keuze om na afloop van de online cursus deel te nemen aan een groepsbijeenkomst met een trainer.

Kandidaat-raadsledencursus deel 4: Ik ben raadslid....nu verder!

Gefeliciteerd! Je bent gekozen als raadslid, nu verder! Speciaal jou als kersvers raadslid bieden we gratis het vierde deel van de Kandidaat-raadsledencursus aan. De volgende aspecten komen aan bod:

• Logboek van de eerste ervaringen als raadslid (Online voorbereiding)
  • Speelveld van het raadslid
  • Intervisie
  • Integriteit
  • Drijfveren en ambities
  • Timemanagement

In dit onderdeel kun je als pas gekozen raadsleden de eerste ervaringen met elkaar uitwisselen. De trainer begeleidt je daarbij en besteedt aandacht aan de situaties en vraagstukken waar je tegenaan loopt.

Waar & wanneer?

Datum: 4 april 2018
Tijd: 19.00-22.00 uur
Locatie: Theaterhotel De Oranjerie, Kloosterwandplein 12-16 te Roermond

Cursusgeld?

Deelname aan het afsluitende deel van de Kandidaat-raadsledencursus is gratis. Deelname aan deel 4 zit inbegrepen in het cursusgeld van 75 euro voor de Kandidaat-raadsledencursus deel 1 t/m 3.

Kandidaat-raadsledencursus deel 1 t/m 3

Sta je op de kandidatenlijst voor de gemeenteraadsverkiezingen 2018 en word je misschien voor het eerst raadslid? Er komt dan veel op je af: campagne voeren en de eerste maanden in de raad. Als je nu al begint met je daarop voor te bereiden, kom je straks niet voor verrassingen te staan. De cursus bestaat uit drie cursusbijeenkomsten en een online gedeelte bestaande uit literatuur, opdrachten en kennistests.

Waar & wanneer?

Deel 1: 8 maart 2018, 19.00-22.00 uur
Deel 3: 14 maart 2018, 19.00-22.00 uur
Deel 4: 4 april 2018, 19.00-22.00 uur (aanmelding via apart aanmeldingsformulier)
Locatie: Theaterhotel De Oranjerie, Kloosterwandplein 12-16 te Roermond
NB: Deel 2 'Optreden in het openbaar' wordt na 4 april apart georganiseerd. Meer informatie volgt later.

Cursusgeld?

€ 75,- inclusief toegang tot online leeromgeving en deelnemersmateriaal en 4 cursusbijeenkomsten onder begeleiding van ervaren trainers.

Consulent opleiding & ontwikkeling Limburg - Nicole Crapels

Meer weten over cursussen en trainingen in de provincie Limburg? Vraag het uw consulent Opleiding & Ontwikkeling  Nicole Crapels. Zij kan u of uw fractie adviseren over de opleidingen van het Steenkampinstituut en deze in uw provincie organiseren.