Ik ben raadslid, nu verder!, deel 4 Kandidaat-raadsledencursus

Gefeliciteerd! Je bent gekozen als raadslid, nu verder! Speciaal jou - als kersvers raadslid - bieden we deel 4 van de Kandidaat-raadsledencursus aan. De volgende aspecten komen aan bod:

• Speelveld van het raadslid
  • Intervisie
  • Integriteit
  • Drijfveren en ambities
  • Timemanagement

In dit onderdeel kun je als pas gekozen raadsleden de eerste ervaringen met elkaar uitwisselen. De trainer begeleidt je daarbij en besteedt aandacht aan de situaties en vraagstukken waar je tegenaan loopt.

Dit cursusonderdeel staat in de provincie Noord-Brabant niet op het programma. Ben je pas raadslid geworden? Dan kun je je aanmelden voor deel 4 van de Kandidaat-raadsledencursus Ik raadslid, nu verder! in naburige provincies zoals in Goes (Zeeland) op 23 juni 2018 en in Westervoort (Gelderland) op 22 september 0218.

Nieuw! Online cursus CDA-gedachtegoed voor politici

Het vertalen en toepassen van de 4 kernbegrippen in de praktijk, daar gaat het in deze cursus om. Met bijdrages van Wopke Hoekstra en Anne Kuik en aandacht voor positionering is deze nieuwe cursus een must voor jou als CDA-politicus. In drie stappen - oorsprong, toepassing en positionering - word je als CDA-politicus, in welke bestuurslaag dan ook, meegenomen in het CDA-gedachtegoed. Word of ben je CDA-politicus? Dan is deze cursus een must voor jou! De cursus komt in juni beschikbaar. Geef hiernaast alvast je belangstelling aan ons door.

Wanneer gaat deze cursus online?

Naar verwachting eind juni 2018

Online Basiscursus CDA-gedachtegoed

Kun jij in gewone taal duidelijk aan je buurman uitleggen wat de vier kernwaarden van het CDA zijn? Lukt jou dat altijd, dan hoef je de nieuwe online basiscursus CDA-gedachtegoed niet meer te volgen. Of toch wel? Test nu online je kennis en leer op een leuke en aansprekende manier meer over de vier kernbegrippen en hoe je deze met actuele voorbeelden naar de dagelijkse praktijk kunt vertalen.
Ben je benieuwd naar de animaties, uitleg in woord en beeld, interviews en kennistests? Klik hiernaast op de link voor meer informatie en aanmelden.

Online cursus Social Media

Voor politici zijn sociale media handig om hun boodschap te verspreiden en om te communiceren met (potentiĆ«le) kiezers. Maar Hoe kun je dat als CDA-politicus nu het beste aanpakken? Wat kun je allemaal met sociale media en wat zijn de beperkingen? Deze vragen staan centraal in de online cursus. U heeft de keuze om na afloop deel te nemen aan een groepsbijeenkomst.

Kandidaat-raadsledencursus

Sta je op de kandidatenlijst voor de gemeenteraadsverkiezingen 2018 en word je misschien voor het eerst raadslid? Er komt dan veel op je af: campagne voeren en de eerste maanden in de raad. Als je nu al begint met je daarop voor te bereiden, kom je straks niet voor verrassingen te staan. De cursus bestaat uit drie cursusbijeenkomsten en een online gedeelte bestaande uit literatuur, opdrachten en kennistests.

Wanneer?

14 november 2017,19.00-22.00 (deel 1)
18 november 2017,09.30-12.30 (deel 2)
13 januari 2018 (deel 3)

Waar?

Cultureel Centrum Jan van Besouw in Goirle, Thomas Diessenstraat 1
Let op, locatie eerste cursusbijeenkomst op 14/11: Stadhuis Eindhoven, kamer 2.06, Eindhoven (stadhuisplein 1)

Kosten?

75 euro, inclusief online materiaal en 3 cursusbijeenkomsten o.l.v. docent/trainer.

Kandidaat-raadsledencursus

Word je voor het eerst raadslid? Er komt dan veel op je af: campagne voeren en de eerste maanden in de raad. Als je nu al begint met je daarop voor te bereiden, kom je straks niet voor verrassingen te staan. De cursus bestaat uit een aantal bijeenkomsten en een online gedeelte en is bedoeld voor CDA-leden die op de kandidatenlijst voor de gemeenteraadsverkiezingen staan.

Waar & wanneer?

Periode: september / oktober 2017
Datum en locatie volgen later.

Consulent opleiding & ontwikkeling Noord-Brabant - vacature

Momenteel is er - na vertrek van Linda Jobse-Hofman een vacature voor een consulent opleiding & ontwikkeling in de provincie Noord-Brabant. Heb je vragen over opleiding & training in het algemeen, neem dan contact op met een van de medewerkers van het Steenkampinstituut via si@cda.nl of 070-3424860.