Kandidaat-raadsledencursus deel 4: Ik raadslid, nu verder!

Gefeliciteerd! Je bent gekozen als raadslid, nu verder! Speciaal voor jou als beginnend raadslid organiseren we het vierde deel van de Kandidaat-raadsledencursus. De volgende aspecten komen daarin aan bod:

• Speelveld van het raadslid
  • Intervisie
  • Integriteit
  • Drijfveren en ambities
  • Timemanagement

In dit onderdeel kun je als startend raadslid de eerste ervaringen met elkaar uitwisselen. De trainer begeleidt je daarbij en besteedt aandacht aan de situaties en vraagstukken waar je tegenaan loopt.

Wanneer?

Datum: woensdag 19 september 2018
Tijd: 19.00-22.00 uur, ontvangst 18.30 (met broodjes?)

Waar?

Locatie: Het Centrum, Nijverdal

Nieuw! Online cursus CDA-gedachtegoed voor politici

Het vertalen en toepassen van de 4 kernbegrippen in de praktijk, daar gaat het in deze cursus om. Met bijdrages van Wopke Hoekstra en Anne Kuik en aandacht voor positionering is deze nieuwe cursus een must voor jou als CDA-politicus. In drie stappen - oorsprong, toepassing en positionering - word je als CDA-politicus, in welke bestuurslaag dan ook, meegenomen in het CDA-gedachtegoed. Word of ben je CDA-politicus? Dan is deze cursus een must voor jou! De cursus komt in juni beschikbaar. Geef hiernaast alvast je belangstelling aan ons door.

Wanneer gaat deze cursus online?

Naar verwachting eind juni 2018

Online Basiscursus CDA-gedachtegoed

Kun jij in gewone taal aan je buurman uitleggen wat de vier kernwaarden van het CDA zijn? Lukt jou dat altijd, dan hoef je de nieuwe online basiscursus CDA-gedachtegoed niet meer te volgen. Of toch wel? Test nu online je kennis en leer op een leuke en aansprekende manier meer over de vier kernbegrippen en hoe je deze met actuele voorbeelden naar de dagelijkse praktijk kunt vertalen.
Ben je benieuwd naar de animaties, uitleg in woord en beeld, interviews en kennistests? Klik hiernaast op de link voor meer informatie en aanmelden.

Cursus Social Media

Voor politici zijn sociale media handig om hun boodschap te verspreiden en om te communiceren met (potentiĆ«le) kiezers. Maar hoe kun je dat als CDA-politicus nu het beste aanpakken? Wat kun je allemaal met sociale media en wat zijn de beperkingen? Hoe zet je sociale media strategisch in? Deze vragen staan centraal in deze cursus.

De inhoud van de groepsbijeenkomst wordt volledig afgestemd op ingebrachte leervragen van cursisten. Voorwaarde voor deelname aan de groepsbijeenkomst is dat je de online cursus social media met een certificaat hebt afgerond.

Consulent opleiding & ontwikkeling Overijssel - Evelien Holl

130233_CDA_Afdelingen_werkbestand_CMYK

Meer weten over opleiding en training in de provincie Overijssel? Vraag het uw provinciaal consulent Opleiding & Ontwikkeling Evelien Holl. Zij kan u of uw fractie adviseren over de opleidingen van het Steenkampinstituut en deze organiseren in uw provincie.