Fractievoorzitterscursus voor met name beginnende (vice-)fractievoorzitters

De rol van fractievoorzitter is een andere dan die van raadslid. Als fractievoorzitter heb je heel veel rollen: die van boegbeeld, mentor, gesprekspartner, gezicht in de media, onderhandelaar, etc. Leer samen met andere fractievoorzitters hoe je deze rollen kunt vervullen. In de cursus wordt ingegaan op de volgende onderdelen:

1. CDA Leiderschap - Doelen bepalen aan de hand van program/kiezer/achterban;
  2. Politiek Leiderschap - Het speelveld verkennen: wie spelen er mee, wie kom je tegen, hoe zet je het in, wie zijn vrienden?
  3. Bestuurlijk Leiderschap - Het politieke bedrijf: waar heb je mee te maken? En integriteit
  4. Persoonlijk Leiderschap – Intervisievaardigheden, Uitdragen en profileren.

Waar & wanneer?

Cursusdata: zaterdag 26 januari 2019, 09.30-16.30 & vrijdag 8 februari 2019, 16.30-21.30 uur
Locatie: Hotel Terminus, Goes

Prijs

€ 120,- inclusief toegang tot online cursusomgeving + 4 dagdelen cursus op locatie met trainer.

Trainer

Trudy Veninga

Nieuw! Online cursus CDA-gedachtegoed voor politici

Het vertalen en toepassen van de 4 kernbegrippen in de praktijk, daar gaat het in deze cursus om. Met bijdrages van Wopke Hoekstra en Anne Kuik en aandacht voor positionering is deze nieuwe cursus een must voor jou als CDA-politicus. In drie stappen - oorsprong, toepassing en positionering - word je als CDA-politicus, in welke bestuurslaag dan ook, meegenomen in het CDA-gedachtegoed. Word of ben je CDA-politicus? Dan is deze cursus een must voor jou! De cursus komt in juni beschikbaar. Geef hiernaast alvast je belangstelling aan ons door.

Cursusprijs

€ 15,-. Betaling bij online aanmelding. Na aanmelding & betaling krijg je toegang tot de online cursus.

Online Basiscursus CDA-gedachtegoed

Kun jij in gewone taal duidelijk aan je buurman uitleggen wat de vier kernwaarden van het CDA zijn? Lukt jou dat altijd, dan hoef je de nieuwe online basiscursus CDA-gedachtegoed niet meer te volgen. Of toch wel? Test nu online je kennis en leer op een leuke en aansprekende manier meer over de vier kernbegrippen en hoe je deze met actuele voorbeelden naar de dagelijkse praktijk kunt vertalen.
Ben je benieuwd naar de animaties, uitleg in woord en beeld, interviews en kennistests? Lees hier meer over de online cursus!

Cursusprijs

€ 5,-. Betaling bij online aanmelding. Na aanmelding & betaling krijg je toegang tot de online cursus.

Online cursus Social Media

Voor politici zijn sociale media handig om hun boodschap te verspreiden en om te communiceren met (potentiële) kiezers. Maar Hoe kun je dat als CDA-politicus nu het beste aanpakken? Wat kun je allemaal met sociale media en wat zijn de beperkingen? Deze vragen staan centraal in de online cursus. U heeft de keuze om na afloop deel te nemen aan een groepsbijeenkomst.

Cursusprijs

Meer weten over cursussen en trainingen in de provincie Zeeland? Vraag het uw consulent Opleiding & Ontwikkeling Henk Zielstra. Hij kan u of uw fractie adviseren over opleidingen van het Steenkampinstituut en deze in uw provincie organiseren.