Debattraining Sta sterker in het raadsdebat

Je bent raadslid geworden en hebt inmiddels wat ervaring in het raadsdebat. Maak je betoog in de raad ijzersterk met de standaard geschilpunten uit het beleidsdebat! Als je in een raadsdebat wilt overtuigen, dan zijn de standaard geschilpunten uit het beleidsdebat een onmisbare methode om een waterdicht en overtuigend betoog in de raad te houden. Als je weet hoe je een betoog kunt opbouwen en wat krachtige argumenten zijn, sta je veel sterker in het raadsdebat.

Waar en wanneer?

Datum: 21 april 2018
Tijd: 09.30-16.30 uur
Locatie: Bodegraven

Cursuskosten?

20 euro

Deel 4 Kandidaat-raadsledencursus: Ik ben raadslid, nu verder!

Nieuw gekozen in de gemeenteraad? Volg deel 4 van de Kandidaat-raadsledencursus! De volgende onderwerpen komen aan bod:

• Speelveld van het raadslid
  • Integriteit
  • Intervisie
  • Drijfveren en ambities
  • Timemanagement

Datum: 25 april 2017, 19.30-22.00 uur
Locatie: Den Haag, Provinciehuis

Cursusgeld?

Gratis deelname

Cursus In de oppositie... wat nu?

Zit of komt uw fractie hoogstwaarschijnlijk in de oppositie? Weet uw afdeling nog niet hoe u dit met uw fractie kunt aanpakken? Wilt u meer informatie over uw nieuwe rol als oppositiepartij in de raad? Dan zijn de informatieve en interactieve cursusbijeenkomsten In de oppositie, wat nu? in uw provincie iets voor u.

Datum: 7 mei 2018, 19.30-22.00 uur
Locatie: Den Haag, Provinciehuis

Cursuskosten?

15 euro

Online Basiscursus CDA-gedachtegoed

Kun jij in gewone taal duidelijk aan je buurman uitleggen wat de vier kernwaarden van het CDA zijn? Lukt jou dat altijd, dan hoef je de nieuwe online basiscursus CDA-gedachtegoed niet meer te volgen. Of toch wel? Test nu online je kennis en leer op een leuke en aansprekende manier meer over de vier kernbegrippen en hoe je deze met actuele voorbeelden naar de dagelijkse praktijk kunt vertalen.
Ben je benieuwd naar de animaties, uitleg in woord en beeld, interviews en kennistests? Lees hier meer over de online cursus!

Online cursus Social Media

Voor politici zijn sociale media handig om hun boodschap te verspreiden en om te communiceren met (potentiële) kiezers. Maar hoe kun je dat als CDA-politicus nu het beste aanpakken? Wat kun je allemaal met sociale media en wat zijn de beperkingen? Deze vragen staan centraal in de online cursus.

Waar & Wanneer?

1 november 2017: Den Haag
Tijd: 19.30-22.00 uur.

Fractie in Topvorm

CDA Regiotour

Wilt u graag uw toekomstige fractie helpen om de CDA-boodschap zo goed mogelijk uit te dragen? Of na maart 2018 met uw nieuwe fractie vanaf het eerste moment impact maken in de raad? Merkt u dat u wel een goede boodschap heeft, maar dat deze niet altijd goed overkomt bij uw achterban, de media en de rest van de raad? Dan is de CDA-training ‘Fractie in Topvorm’ (FIT) iets voor u!

Politieke Masterclass

Thema: volgt later
Gastspreker: nog niet bekend

Kosten?

Consulent opleiding & ontwikkeling Zuid-Holland - Arie Slob

Meer weten over cursussen en trainingen in Zuid-Holland? Vraag het uw consulent Opleiding & Ontwikkeling Arie Slob. Hij kan u of uw fractie / afdeling adviseren over de opleidingen van het Steenkampinstituut en deze in uw provincie organiseren.