Training Optreden in het openbaar

In de politiek moet je veelvuldig in het openbaar optreden. Denk aan een bijdrage in de raadzaal, een (onverwachte) korte toespraak bij een werkbezoek, of een speech tijdens de lokale ALV. Hoe zorg je er nu voor dat jouw kernboodschap blijft hangen bij je toehoorders? Hoe houd je verbaal en non-verbaal een goede speech? Tijdens de training Optreden in het openbaar ga je hier concreet mee aan de slag.

Datum: maandag 26 november 2018, 19.30-22.00 uur
Locatie: Den Haag

Kosten?

15 euro

Training Kandidaat-waterschapsbestuurders

Tijdens de training gaan we in op de CDA-visie op het waterschapsbestuur vanuit de vier uitgangspunten van het CDA. Aan de hand van een casus oefen je in een rollenspel hoe je jezelf als herkenbaar CDA’er kunt presenteren en je boodschap pakkend kunt overbrengen. Daarnaast ga je oefenen met speechen, gericht op de campagne. De training wordt ondersteund door een online leeromgeving. Als aankomend bestuurder van een waterschap wil je graag goed voorbereid aan het werk gaan. Met deze cursus maak je een prima start!

Waar en wanneer?

Datum: 10 december 2018, 18.30-22.30 uur. Vanaf 17.30 maaltijd met soep en broodjes
Locatie: Delft, Adelbertkerk

Cursusprijs

€ 25,-. Dit is inclusief toegang tot online leeromgeving en training op locatie o.l.v. een trainer / waterschapsbestuurder.

Fractie in Topvorm

CDA Regiotour

Wilt u graag uw toekomstige fractie helpen om de CDA-boodschap zo goed mogelijk uit te dragen? Of na maart 2018 met uw nieuwe fractie vanaf het eerste moment impact maken in de raad? Merkt u dat u wel een goede boodschap heeft, maar dat deze niet altijd goed overkomt bij uw achterban, de media en de rest van de raad? Dan is de CDA-training ‘Fractie in Topvorm’ (FIT) iets voor u!

Nieuw! Online cursus CDA-gedachtegoed voor politici

Het vertalen en toepassen van de 4 kernbegrippen in de praktijk, daar gaat het in deze cursus om. Met bijdrages van Wopke Hoekstra en Anne Kuik en aandacht voor positionering is deze nieuwe cursus een must voor jou als CDA-politicus. In drie stappen - oorsprong, toepassing en positionering - word je als CDA-politicus, in welke bestuurslaag dan ook, meegenomen in het CDA-gedachtegoed. Word of ben je CDA-politicus? Dan is deze cursus een must voor jou! De cursus komt in juni beschikbaar. Geef hiernaast alvast je belangstelling aan ons door.

Cursusprijs

€ 15,-. Betaling bij online aanmelding. Na aanmelding & betaling krijg je toegang tot de online cursus.

Online Basiscursus CDA-gedachtegoed

Kun jij in gewone taal duidelijk aan je buurman uitleggen wat de vier kernwaarden van het CDA zijn? Lukt jou dat altijd, dan hoef je de nieuwe online basiscursus CDA-gedachtegoed niet meer te volgen. Of toch wel? Test nu online je kennis en leer op een leuke en aansprekende manier meer over de vier kernbegrippen en hoe je deze met actuele voorbeelden naar de dagelijkse praktijk kunt vertalen.
Ben je benieuwd naar de animaties, uitleg in woord en beeld, interviews en kennistests? Lees hier meer over de online cursus!

Cursuskosten

€ 5,-. Betaling bij online aanmelding. Na aanmelding & betaling krijg je toegang tot de online cursus.

Online cursus Social Media

Voor politici zijn sociale media handig om hun boodschap te verspreiden en om te communiceren met (potentiële) kiezers. Maar hoe kun je dat als CDA-politicus nu het beste aanpakken? Wat kun je allemaal met sociale media en wat zijn de beperkingen? Deze vragen staan centraal in de online cursus.

CDA-Leeskring Zuid-Holland

Thema van de CDA-Leeskring Zuid-Holland op woensdagavond 5 september 2018 is het boek 'De ondergang van de PvdA'. Referenten zijn Wilco Boom (auteur van het boek) en Pieter Gerrit Kroeger. Het thema en de gastspreker voor de leeskring op maandag 12 november 2018 is nog niet bekend.

Woensdag 5 september 2018 en maandag 12 november 2018, 193.0-22.00 uur
Locatie: Den Haag

Consulent opleiding & ontwikkeling Zuid-Holland - Arie Slob

Meer weten over cursussen en trainingen in Zuid-Holland? Vraag het uw consulent Opleiding & Ontwikkeling Arie Slob. Hij kan u of uw fractie / afdeling adviseren over de opleidingen van het Steenkampinstituut en deze in uw provincie organiseren.