Uitslag bekend! Hugo de Jonge lijsttrekker van het CDA

Het CDA bouwt aan de toekomst van Nederland, aan een land met een zij aan zij maatschappij. Wij zoeken een nieuwe nummer 1 die benaderbaar is en inspireert. Die als gezicht van onze partij met anderen wil bouwen aan een samenleving waarin er aandacht is voor elkaar, waarin mensen tot hun recht komen en waarin het goed en veilig leven is. Wij zoeken een nummer 1 met lef en een hoopvolle visie op een sterk Nederland. Die voorop  gaat bij het bouwen aan het land dat wij door willen geven.

De uitslag van het CDA kiest de nummer 1 is woensdagmiddag 15 juli bekend gemaakt. Hugo de Jonge is gekozen als lijsttrekker van het CDA voor de Tweede Kamerverkiezingen van het CDA.

Hugo de Jonge: ‘Met één Team CDA gaan wij op weg naar TK2021. Met Pieter als mijn running mate. Samen gaan wij vol vertrouwen de campagne in om het CDA groot, misschien wel de grootste, te maken.’

Veelgestelde vragen

Uitslag is bekend

De uitslag is woensdagmiddag 15 juli bekend gemaakt. Hugo de Jonge is gekozen als lijsttrekker van het CDA voor de Tweede Kamerverkiezingen van het CDA. Met #TeamCDA gaan wij bouwen aan het land dat wij door willen geven.

Verklaring van de notaris bij de tweede stemronde

De uitslag van de stemming van de lijststrekkersverkiezing is door mij, notaris, vastgesteld. Daartoe heb ik inzage gekregen in het stemsysteem en de instrumenten die dit systeem tijdens de verkiezingen hebben gemonitord. Aanvullend zijn door mij betrokkenen bij het stemsysteem van zowel het CDA zelf als van daarbuiten door mij ondervraagd. Bij deze werkzaamheden heb ik voortdurend transparantie en volledige medewerking van alle betrokkenen ervaren.

Al deze werkzaamheden resulteren in de conclusie dat de stemming die van afgelopen donderdagochtend 9:00 uur tot vanmorgen 9:00 uur heeft geduurd, een rustig verloop heeft gehad, dat er geen onregelmatigheden hebben plaatsgevonden en dat de vastgestelde uitslag van de verkiezing een getrouw beeld geeft van die verkiezing.

Met wie kan ik contact opnemen bij vragen?

U kunt op werkdagen bellen naar 070-3424888 of mailen naar cda@cda.nl.