16 april 2020

Campagne uitdagingen

“De opzetjes voor de verkiezingsprogramma’s voor de Tweede Kamerverkiezingen kunnen de prullenbak in,” volgens CDA-Spindoctor Jack de Vries. Dat kopte ‘Een Vandaag’ afgelopen weekend. En dat geldt ongetwijfeld ook voor de al bedachte campagne-strategieën. Want met al het nieuws om corona zou je het bijna uit het oog verliezen, maar in maart volgend jaar zijn de volgende verkiezingen.

We leven in bijzondere tijden. Als je om je heen kijkt zie je iets dat we jaren hebben moeten missen, en zo erg bij het CDA past dat we niet kunnen wachten tot het verkiezingen zijn. Gemeenschapszin, het zorgen voor elkaar, samen tegen corona. Diverse van onze verkiezingsslogan’s van de voorgaande jaren worden hier bijna letterlijk geciteerd. En nog belangrijker, uitgevoerd. Het lijkt wel of heel Nederland druk is met het helpen van mensen die dat nodig hebben, en gelukkig maar. Eindelijk lijken we weer oog voor onze naasten te hebben, daar word je als CDA'er blij van.

Nu is de sprong om daar gelijk weer politieke munt uit te willen slaan wellicht een grote, maar regeren is vooruitzien, zelfs nu. Als we dat gevoel van ‘samen voor elkaar’ vast willen houden dan vraagt dat nu al onze inzet. Uiteraard is de campagneteambijeenkomst die wij voor eind maart hadden gepland niet doorgegaan, maar achter de schermen willen we toch aan de slag om te zorgen dat we weer op volle sterkte zijn als de verkiezingen gaan beginnen eind dit jaar.

Bij veel lokale afdelingen is na de afgelopen jaren wat wisselingen van de wacht geweest en zijn nog niet alle functies opgevuld. Ook hebben nog niet alle afdelingen een nieuwe campagneleider. CDA provincie Utrecht is op zoek naar mensen die straks in campagnetijd hun steentje willen bijdragen. Wellicht is het iets voor jou? Het worden interessante tijden voor campagneleiders. Flexibiliteit en creativiteit zijn sleutelwoorden voor de anderhalvemetermaatschappij. Een fantastische uitdaging dus. Interesse? Neem gerust contact op met jouw lokale afdeling of met de provinciale campagneleider, Simone Borgstede.

Natuurlijk staat je gezondheid op 1, 2 en 3 maar wellicht is dit ook een goede tijd om te zien welke rol jij straks wilt vervullen om te zorgen dat het CDA weer de grootste wordt. Want dat zou zomaar kunnen lukken.

Namens het provinciaal campagneteam,

Simone Borgstede