13 juli 2021

Nominaties Bart Krol-prijs gezocht!

Na het afscheid van Bart Krol als gedeputeerde in onze provincie heeft het Dagelijks Bestuur besloten een prijs naar hem te noemen. Bart Krol stond als gedeputeerde voor vernieuwende oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken, door creatieve verbindingen te leggen met de samenleving.

Vanwege corona waren de ALV’s de laatste tijd digitaal in plaats van dat we elkaar op een leuke locatie konden ontmoeten. Daarom is de uitreiking van de Bart Krol-prijs uitgesteld tot het moment dat dit weer wel kan, zodat degene die de prijs ontvangt de aandacht krijgt die hij verdient. En om het een beetje goed te maken zijn we dit keer niet op zoek naar één, maar naar twee initiatieven die deze prijs verdienen!

Dus ken je mensen of verbanden die maatschappelijke kwesties op een vernieuwende en verbindende manier vanuit de samenleving oplossen, laat het ons weten! Belangrijkste doel van de prijs: nieuwe vormen van verbinding in het zonnetje zetten. We hopen op vele verrassende nominaties waaruit onze jury een keuze zal maken.

Nomineren kan via [email protected] onder vermelding van nominatie Bart Krol-prijs. Stuur ons een mail over het initiatief, welke mensen erbij betrokken zijn en wat het resultaat is van het initiatief. De jury onder leiding van burgemeester Petra Doornenbal zal tijdens de ALV in november de winnaars bekend maken.