25 oktober 2021

Provinciale ALV op maandag 25 januari 2021 gaat digitaal

Op 25 januari a.s. organiseert CDA Provincie Utrecht de traditionele Nieuwjaarsreceptie. Helaas ook dit jaar weer digitaal. Maar het programma is er niet minder interessant om. Naast een politieke rondblik van Gedeputeerde Hanke Bruins Slot en Fractievoorzitter Chris Westerlaken beloofd het een interessante avond te worden.

We hebben namelijk niemand minder dan Henri Bontebal als gast uitgenodigd. Dit Tweede Kamerlid behoeft inmiddels nauwelijks meer introductie, hij heeft zijn Klimaatvisie  gepresenteerd hij is natuurkundige en was o.a. werkzaam als strategy consultant bij netbeheerder Stedin. Hij legt zich al jaren toe op duurzaamheid, energie en milieu en heeft uitgebreide kennis vergaard op dat gebied. Zijn ambities: "Klimaatbeleid kan alleen succesvol zijn als zij ook sociaal is. Hier geldt ook dat de sterkste schouders de zwaarste lasten dragen. Iedereen doet mee en moet ook mee kunnen doen. Rentmeesterschap betekent niet alleen behouden wat van waarde is, maar ook creatief doorgeven. Dat betekent dat we de enorme potentie voor creativiteit en innovatie die er in de samenleving is, vruchtbaar maken. We moeten het oplossen van het klimaatprobleem daarnaast koppelen aan het versterken van het verdienvermogen van de economie. Bedrijven zijn geen probleem, maar onderdeel van de oplossing. Dat betekent dat we werken aan een groene industriepolitiek. Alleen een Europese en mondiale aanpak van het klimaatprobleem kunnen succesvol zijn."

Henri gaat in gesprek met Jantine Zwinkels, lijsttrekker voor het CDA in de stad Utrecht voor de komende gemeenteraadsverkiezingen. Ook Jantine is werkzaam als adviseur duurzaamheid bij Royal HaskoningDHV. Jantine heeft een bestuurskundige achtergrond en door deze beleidsmatige insteek heeft ze gevoel voor publieke vraagstukken, besluitvormingsprocessen en de complexe omgeving waarin overheden en bedrijven samenwerken. Bij Royal HaskoningDHV heeft zij inmiddels ervaring opgedaan met een breed scala aan duurzaamheidsprojecten rondom energie, mobiliteit en gebiedsontwikkeling. In haar werk staat vaak de vertaling van ambities naar concrete uitvoering centraal.