Willem
09 maart 2020

Statenvoorstel Festivalbeleid aangenomen

Bij de Statenvergadering van woensdag 4 maart stond het Statenvoorstel Festivalbeleid 2021-2024 op de agenda. Het voorstel is aangenomen. Hiermee verbreedt en intensiveert de provincie haar huidige festivalbeleid en komt er meer geld beschikbaar voor culturele festivals in Amersfoort en de regio.

Statenlid Mirjam Maasdam: "De regionale verbreding is voor het CDA een wezenlijke toevoeging aan het festivalbeleid. Daarmee willen we overigens niets afdoen aan festivals van (inter)nationale allure en/of festivals die in de stad Utrecht plaatsvinden. Ook die zetten onze provincie op de kaart en verdienen onze steun vanuit dit festival beleid. En ook daar zien we ontwikkelingen die we zeer waarderen. Daarbij hechten we er ook aan te wijzen op een mogelijke rol voor de festivals om VMBO-scholieren te interesseren voor alles wat er bij een festival komt kijken. Techniek, logistiek, catering, etcetera. Het CDA constateert kortom dat het festivalbeleid zich verder verstevigt, verdiept en verbreedt. Een goede zaak voor de inwoners van onze provincie, die in de stad en in de regio!"

Lees hier de hele inbreng van Mirjam Maasdam.