18 oktober 2021

Van de Gedeputeerde: veilige en mooie dijken

Dijken houden ons veilig tegen het water. Zo ook de Lekdijk, die het waterschap HDSR komende jaren gaat versterken. Dan gaat het bijvoorbeeld over het dijktraject Salmsteke-Schoonhoven en Wijk bij Duurstede-Amerongen.

De dijkversterking biedt ook mogelijkheden om de dijk en de omgeving mooier te maken. Daar kan de provincie goed aan meewerken. Daarom gaan we vanuit de provincie samen met het waterschap HDSR, Rijkswaterstaat, Staatsbosbeheer en de gemeenten Wijk bij Duurstede, Lopik en Utrechtse Heuvelrug aan de slag.

Deze samenwerking biedt kansen om de noodzakelijke dijkversterking te combineren met bijvoorbeeld investeringen in natuur, cultuurhistorie en recreatie. Onze dijken zijn onmisbare schakels voor een veilige woonomgeving en gelijktijdig zijn het waardevolle gebieden waar wandelaars en fietsers kunnen genieten van natuur en cultuurhistorie.

Hanke Bruins Slot