05 november 2020

Van de voorzitter: het midden doet ertoe

Terwijl de stemmen in de Verenigde Staten nog steeds niet allemaal geteld zijn en de spanningen toenemen is voor mij wel helder: ons pluriforme bestel is zo gek nog niet. En toch is polarisatie ook in ons land zomaar aan de orde van de dag. Het CDA is een partij die tegenstellingen wil overbruggen en ons maatschappelijke bestel wil hervormen. Gericht op de kracht van de samenleving zelf. Een politiek vanuit het midden. Meer dan nodig.

Met deze opdracht en insteek bereiden wij ons voor op de eerstvolgende Tweede Kamerverkiezingen in 2021. Met een verhaal voor een beter Nederland, waar zorg voor elkaar centraal staat. Met gemotiveerde volksvertegenwoordigers. Ook met kandidaten die een duidelijke link met onze provincie hebben. En als partij, om samen toe te werken naar een goede uitslag.

Ik zie uit naar onze Algemene Ledenvergadering op 16 november 2020 waar we spreken over o.a. ons concept-verkiezingsprogramma, de provinciale staartlijst en natuurlijk provinciale aangelegenheden als de Bart Krolprijs 2020. Helaas wel digitaal, maar tegelijkertijd: door het zo te doen dragen we eraan bij om Corona eronder te krijgen. Dat is wat waard.

Graag tot snel en hartelijke groet, namens het provinciale Dagelijkse Bestuur,

Jacco van der Tak

Provinciaal voorzitter CDA Utrecht