Arie den Ouden (54 jr) heeft de stap naar de Raad gemaakt. Na twaalf jaar buitengewoon raadslid te zijn geweest, is hij op 5 juli ingezworen als raadslid.

Er is een plek voor hem vrijgekomen doordat Micheline Paffen en Ben van Koningsveld op dezelfde avond tot wethouder zijn gekozen. Ook Hans-Dieter de Smit keert na de promotie van Micheline en Ben als raadslid terug in de CDA-fractie.

Arie werkt als teamcoördinator ICT in de hoofdstad bij het ROC in Amsterdam. Hij heeft een druk sociaal leven, waarin zijn vriendin (Yvonne)  in Almere, alsook dochter Dani en zoon Donny een voorname rol spelen. Daarnaast is Arie, ooit een vaardige vleugelaanvaller, maar in latere jaren als teamcaptain en laatste man veel en vaak op het voetbalveld te zien, waarbij hij als trainer-coach zijn aandacht verdeelt tussen Roda’46 in Leusden en vv Hooglanderveen.

En daar komt dan nu het raadswerk bij, dat door de bank genomen zo’n twintig uur in de week vergt. Dat zal ook voor Arie gelden want hem wacht een forse portefeuille, met onder meer sport, veiligheid, stedelijk beheer en smart city. Met zijn grondhouding van ‘niet lullen, maar poetsen’ lijkt hem dat op het lijf geschreven.

Veel succes Arie!