06 juli 2022

CDA maakt zich sterk voor lokale economie, verkeersveiligheid en een solide begroting

Tijdens het bespreken van de (beleidsarme) kadernota voor het jaar 2023 heeft CDA een aantal belangrijke toezeggingen binnen gehaald op onze speerpunten economie, verkeersveiligheid en begroting.

Allereerst hebben wij het belang van een lokale economie benadrukt, waarin ruimte is voor horeca en een gevarieerd winkelaanbod. In het bijzonder hebben wij aandacht gevraagd voor leegstand in de Kwinkelier en het Vinkenplein. De verantwoordelijk wethouder de heer Hagendoorn heeft ons de uitnodiging gedaan om hier samen te kijken naar invulling voor deze lege panden. Uiteraard zullen wij hier spoedig gehoor aan geven.

Ook het op het gebied van verkeersveiligheid hebben we een belangrijke toezegging gekregen. Wij hebben gewezen op het feit dat de kruising Gezichtslaan/ Soestdijkseweg Noord buitengewoon onveilig is. Wethouder Van de Veerdonk heeft hierop aangegeven dat bij de provincie subsidie is toegekend voor het aanpakken van deze kruising in het najaar.

Tot slot hebben wij nogmaals expliciet gemaakt dat voor het CDA essentieel is dat de begroting structureel op orde is. Ook hebben wij de coalitiepartijen gewezen op hun eerdere belofte dat er volop ruimte voor de oppositie zou zijn om voorstellen in te dienen. De komende maanden zullen wij vanuit de fractie dan ook concrete voorstellen voor de begroting van het komende jaar indienen, en wij zetten er op in dat we hier brede steun vanuit de coalitie op zullen krijgen!