16 november 2016

CDA in gesprek met ouderen en mantelzorgers

Kan de zorg in Eemnes beter? Dat is de centrale vraag die CDA raadsleden op 15 november stelden aan ouderen en mantelzorgers. De CDA-ers waren in de Raadsvoore om in gesprek te gaan over de zorgbehoeften bij het ouder worden. Voor deze zorg wordt  een groot beroep gedaan op vrijwillige hulp uit de omgeving.  Dat wordt met veel liefde gedaan, maar stuit soms ook op problemen. Bewoners van de Raadsvoore en andere ouderen uit Eemnes spraken voluit over hun ervaringen, wensen en ideeën.  Het bezoek door de CDA raadsleden werd bijzonder gewaardeerd en er zijn afspraken gemaakt op dit vaker te doen.

De week erop was er een tweede bijeenkomst, waarbij door expert Erica van de Veerdonk een lezing  werd gehouden over dementie. Zij vertelde wat iemand overkomt die vergeetachtig wordt en hoe de omgeving daar mee om kan gaan. De lezing gaf een helder inzicht in de verschillende stadia, de signalen en wat mantelzorgers kunnen doen.  Na afloop gingen de aanwezigen met CDA raadsleden in gesprek.