26 oktober 2017

Wandeling CDA 30 september 2017

Op zaterdag 30 september waren we weer op pad met het CDA. Deze keer Het Rond en omgeving, Allereerst een bezoek aan het VVV, waar we een leuk en nuttig gesprek voerden met de vrijwilliger van die dag, Carla, en de coördinator, Hans van den Berg.

We kregen daarbij zeer nuttige informatie. Zo blijkt dat het VVV kantoor niet zo goed zichtbaar is als je niet bekend bent in Houten, omdat het verscholen ligt achter de spoortunnel. Een banner of vlag zou handig zijn.

Ook blijkt de meest recente plattegrond van Houten wel erg oud. De meest recente is van 2011! Gemeente en ondernemers zouden hier samen kunnen optrekken, lijkt ons.

De VVV draait op vrijwilligers, maar kan er nog wel een paar gebruiken, zo hoorden wij.

Vervolgens door het fietstransferium. Dat is nog steeds een prachtige voorziening, maar het is op veel plekken wel erg smerig!  Een schoonmaakbeurt zou niet verkeerd zijn.
Ook hebben we de kruising bij de Kruitmolen bekeken, omdat hier nogal wat klachten over zijn. We hebben ideeën uitgewisseld en gekeken naar mogelijke oplossingen en verbeteringen.

Daarna door De Passage voor een kop koffie en met uitzicht door de hele Passage. We zagen daar dat de ingang van de nieuwe parkeergarage een hele verbetering lijkt en dat het pand met daarin de kindertoestellen een publiekstrekker is.

Daarna verder waarbij we enkele ondernemers spraken die optimistisch zijn over de toekomst maar die vanwege de lopende verbouwing bij Het Rond nu wel even genoegen moeten nemen met wat minder omzet. Vervolgens over Het Rond door een deel van de Hagen. Daarna weer via Het Rond terug waar we voor een tweede kop koffie en een gesprek met wat passanten.  Het was weer nuttig en gezellig!

De volgende wandeling staat gepland voor zaterdag 18 november a.s. Nadere informatie hierover volgt.