15 juni 2020

CDA kiest nummer 1!

Het CDA kiest de nummer 1 voor de Tweede Kamerverkiezingen in 2021!

De sollicitatieprocedure voor het lijsttrekkerschap is vanaf vandaag geopend. Het CDA benoemt in juli de nieuwe nummer 1 van de lijst voor de Tweede Kamerverkiezingen in maart 2021. Leden hebben hierover door te stemmen het laatste woord.

Partijvoorzitter Rutger Ploum: ‘Wij vinden het nu het goede moment om dit te doen. Mogelijke kandidaten waren de afgelopen maanden erg druk met het bestrijden van de Coronacrisis en de gevolgen ervan. En we gaan ook weer een intensieve herfst tegemoet. Daarna start de campagne al. Met deze timing kan onze nieuwe politiek leider zich in de zomer goed voorbereiden op het lijsttrekkerschap. En kunnen we met de nieuwe leider samen bouwen aan het CDA-verkiezingsprogramma en het CDA team via de kandidatenlijst’

Volg Rutger als hij van het Haagsche partijbureau op reis gaat langs iconische plekken in Nederland, met als eindbestemming Nummer Een.