29 november 2019

CDA Leusden Achterveld Stoutenburg heeft een nieuwe voorzitter

Het CDA Leusden-Achterveld-Stoutenburg heeft een nieuwe voorzitter. CDA-leden van de plaatselijke afdeling wezen Bob Sloot aan als nieuwe voorzitter tijdens de Algemene Leden Vergadering van 26 november jl. Voor de CDA-leden viel er wat te kiezen. Er waren twee kandidaten die zich beschikbaar hadden gesteld. Bob Sloot, 50 jaar, woont sinds 1995 in Leusden, is als bedrijfskundige opgeleid en werkt als projectmanager voor een landelijke zorgverzekeraar. Hij is getrouwd en heeft een studerende zoon.

Bob Sloot volgt Kees Tolboom op die de afgelopen jaren bestuursvoorzitter was. Kees heeft dit voorjaar een ernstig motorongeluk gehad. Na een lange revalidatie is Kees gelukkig weer op de been en was hij tot onze verrassing persoonlijk in staat om de voorzittershamer van het CDA over te dragen. Het CDA Leusden-Achterveld-Stoutenburg is grote dank verschuldigd aan alle jaren dat Kees zich op een fantastische wijze ingezet heeft als bestuursvoorzitter en bestuurslid voor onze partij.

Bob Sloot ziet zijn voorzittersrol als dienend en verbindend. Samen met de CDA fractie, de leden en het bestuur het CDA gedachtegoed uitdragen en dit vertalen naar concrete acties voor onze inwoners. Bob: “Als voorzitter wil ik ervoor zorgen dat onze CDA afdeling zich verder kan ontwikkelen naar een actieve ledenpartij waarbij leden mee kunnen praten over belangrijke thema’s en dat zij goed geïnformeerd zijn t.a.v. onze standpunten en keuzes. Verder vind ik het belangrijk dat er een goede samenwerking is tussen het bestuur, de fractie en de leden en dat we goede contacten onderhouden met de regionale CDA besturen.”

Om het contact met de leden en inwoners te verbeteren wil Bob zich inzetten de gangbare communicatiemiddelen meer te gaan gebruiken voor het delen van de actualiteit. Daarnaast wil hij de leden ontmoeten en thema avonden organiseren. Bob: “Ik nodig leden en aspirant leden uit om in gesprek te gaan over zaken die ons allen aangaan en onze mooie gemeente leefbaar maken en houden.”

Dit persbericht is ook te lezen in de Leusderkrant: https://leusderkrant.nl/lokaal/politiek/bob-sloot-nieuwe-voorzitter-cda-664014%20