10 januari 2019

CDA Leusden steunt het kinderpardon

Het CDA Leusden-Achterveld-Stoutenburg pleit voor een aanpassing van het huidig Kinderpardon. Dit is bekrachtigd door een raadsbreed gesteunde motie, die op 22 november 2018 aangenomen is en waarin deze oproep gedaan wordt aan de landelijke politiek. https://gemeentebestuur.leusden.nl/vergaderingen/Raadsvergadering/2018/22-november/21:30

Het huidig Kinderpardon wordt op dit moment zo strikt toegepast dat bijna geen enkel geworteld kind een Kinderpardon kan krijgen. Hierdoor dreigt voor ongeveer 400 in Nederland gewortelde kinderen uitzetting naar een land waarvan ze vaak de taal niet eens spreken. Reeds in veel gemeenten is een vergelijkbare motie hebben aangenomen, waaruit blijkt dat Kinderpardon breed gedragen wordt in de samenleving.

Zie hieronder de tekst zoals wij deze naar het landelijk bureau van het CDA hebben verzonden.

Geachte dames en heren van de tweede kamerfractie van het CDA,

Het CDA Leusden-Achterveld-Stoutenburg doet een verzoek aan U om U in te spannen om het huidig kinderpardon aan te passen, waardoor ongeveer 400 gewortelde kinderen een Kinderpardon kunnen krijgen.

Op 22 november 2018 heeft de gemeenteraad van Leusden unaniem voor een aanpassing van het huidige kinderpardon gepleit. https://gemeentebestuur.leusden.nl/vergaderingen/Raadsvergadering/2018/22-november/21:30. Het huidig Kinderpardon wordt op dit moment zo strikt toegepast dat bijna geen enkel geworteld kind een Kinderpardon kan krijgen. Hierdoor dreigt voor ongeveer 400 in Nederland gewortelde kinderen uitzetting naar een land waarvan ze vaak de taal niet eens spreken. Reeds in veel gemeenten is een vergelijkbare motie hebben aangenomen, waaruit blijkt dat het aanpassen van het Kinderpardon breed gedragen wordt in de samenleving.

Wij stellen u aandacht en inzet hiervoor zeer op prijs.