25 januari 2019

CDA Leusden teleurgesteld!

Het CDA Leusden-Achterveld-Stoutenburg is teleurgesteld dat de verkenning voor een andere planopzet Tabakssteeg-Zuid/Langesteeggebied, niets heeft opgeleverd. De mondelinge afspraak, om in de Tabaksteeg-Zuid de komende 20 jaar niet te bouwen, lijkt in het geding te komen.  Het betrof een mondelinge belofte vanuit het GEM-kantoor, de firma Heijmans en de Gemeente Leusden. Het CDA heeft de vorige collegeperiode tegen het huidige plan gestemd, met name door deze belofte aan de bewoners.  Het plan is toen met een krappe meerderheid aangenomen. Met respect voor dit democratisch genomen besluit heeft het college de opdracht meegekregen om de mogelijkheden voor een andere planopzet te onderzoeken. Zij hebben moeten concluderen dat een andere optie niet mogelijk is. Ook voor de bewoners is dit een teleurstelling. De bewoners hebben een toezegging gekregen om mee te denken in de verdere planopzet. Het CDA verwacht van alle uitvoerende partijen dat zij zich blijven inspannen voor een breed gedragen plan.