27 september 2017

Problemen bij "De Schutse" te groot voor plaatselijke politiek

Tijdens de Raadsvergadering van 26 september jl werd er door het college een reactie gevraagd op de schriftelijke vragen van de PvdA en CU over de situatie in verzorgingstehuis De Schutse. Fractievoorzitter Adrie Strien zei hier het volgende over:

"De CDA- fractie heeft zich bewust niet gemengd in deze discussie zoals 2 andere partijen dat wel hebben gedaan. Niet dat het ons onberoerd heeft gelaten de verhalen in het Zwartboek maar wij zijn van mening dat hier een arbeidsconflict speelt. Een arbeidsconflict tussen de werkgever en werknemers. En een conflict als deze los je niet op met campeertentjes, vlaggen, Pipo de clown wagens en sappige verhalen in de krant, maar aan de onderhandelingstafel. Aan deze tafel moet er door beide partijen gesproken worden over de normering van het personeel in de nachtdienst aan de ene kant en veiligheid voor personeel en bewoners aan de andere kant. Wij fronsen dan ook onze wenkbrauwen bij het zien van hoe hier actie wordt gevoerd en denken dat dit een negatief effect zal hebben op de bewoners. Er is vanavond een gesprek tussen beide partijen en wij hopen dat hier een positief resultaat uit voortvloeit. En tegen de 2 partijen wil ik zeggen; als je echt een oplossing wil voor dit probleem , dat in elk verpleeghuis speelt, schrijf je fractie aan in Den Haag want daar moeten de echte oplossingen vandaan komen. Zorg dat ze door middel van jullie schrijven de bezuinigingen op de verpleeghuiszorg van de afgelopen vier jaar terugdraaien".

Als CDA Lopik hebben wij onze zorgen al gedeeld met Mona Keijzer en ook het Zwartboek aangeboden.