14 januari 2020

College zet Soester scholen buitenspel

Afgelopen dagen heeft de fractie van het CDA, net als andere fracties, brieven ontvangen van de Stichting Van der Huchtscholen, van de Medezeggenschapsraad van de 2e van der Huchtschool, van de Medezeggenschapsraad van de 1e van der Huchtscholen en van de Stichting PCBO.

In deze brieven is te lezen dat de afzenders zeer ontstemd, verbaasd en zeer teleurgesteld zijn over het college omdat de huisvestingsaanvragen -voor hen totaal onverwacht - zijn afgewezen.

Het college schreef 20 december 2019 in de mail aan de raad nog dat de schoolbesturen “het jammer vinden” dat de aanvragen niet worden gehonoreerd.

"Jammer" is wel een hele simpele weergave van de reacties.

Scholen geven aan dat ze de gang van zaken zien als een eenzijdige aanpassing van spelregels tijdens het spel. Het CDA voegt daar aan toe: en zonder de spelers tijdig op de hoogte te stellen dat de regels zijn veranderd.

Het CDA voelt zich ook op het verkeerde been gezet. De gemeenteraad moet er immers van uit kunnen gaan dat het college handelt conform vastgesteld beleid. Het CDA was juist blij dat de scholen die nu -eindelijk- hun schoolgebouw konden aanpassen, plannen hadden ingediend, vaak na jarenlange gesprekken met de gemeente.

Een juiste uitgebreide weergave en de vragen van het CDA kunt u in deze PDF lezen