09 februari 2017

Ria de Korte: Seniorvriendelijk land

Hoe kunnen we met elkaar een seniorvriendelijk land realiseren? Daarover ging het CDA Stichtse Vecht in gesprek met senioren, vrijwilligers en mantelzorgers afgelopen donderdag in Maarssen. Gastspreker was Ria de Korte-Verhoef, kandidaat Tweede Kamerlid voor het CDA en woonachtig in de regio. Tijdens de bijeenkomst werd veel gesproken over ouderenzorg, eenzaamheid en vrijwilligerswerk voor senioren.

De Korte-Verhoef vindt ouderenzorg een belangrijk thema. De Korte-Verhoef: “Er komen steeds meer senioren in de komende 20 jaar. We moeten er dus goed over nadenken hoe we ouderen een plek in de samenleving geven”. De Korte-Verhoef vindt het daarom van belang dat we kunnen blijven spreken van een zorgzame samenleving, waar mensen omkijken naar elkaar.

In Stichtse Vecht zijn er al veel initiatieven om ouderen betrokken te houden bij de samenleving, zegt het CDA Stichtse Vecht. Fractievoorzitter Hetty Veneklaas: “Wij zijn er groot voorstander van om in iedere kern ontmoetingsplekken te hebben voor ouderen”. Het CDA  wil dat ouderen dichtbij huis een plek hebben om elkaar te ontmoeten, om eenzaamheid tegen te gaan.

De avond werd afgesloten met een gezellig borrel waar alle belangstellenden nog konden napraten over hoe hun ideeën voor een seniorvriendelijk land.