12 maart 2018

Hart voor Stichtse Vecht - de praktijk!

In december sprak één van de kandidaat-raadsleden Pim van Rossum, op de kerstmarkt met 'Vrijwilliger van het jaar 2017' Vincent Stapper. Vincent hing in de CDA-wensboom dat hij wenste dat het hele CDA het diploma reanimatie en AED ging behalen. Pim drukte hem de hand en vervolgens is door Vincent en Elly Schot geregeld dat wij na een korte voorbereiding thuis, vandaag de cursus konden volgen.

In de vier uur durende cursus is ons alles geleerd door instructeur Bert Rigter en konden wij naar hartenlust oefenen. Aan het eind van de avond kregen Hetty Veneklaas, Astrid Verweij, Maarten Bootsma, Henk Griffioen, Dinno de Meer, Klaas Overbeek en Pim van Rossum vervolgens hun welverdiende reanimatie-diploma.

Met de toetreding van Vreelander Pim van Rossum heeft in die kern nu 2% van de inwoners een diploma reanimatie, de doelstelling van de gemeente Stichtse Vecht voor dit jaar.

Dat is nog niet met elke kern het geval, er is nog werk te verzetten.

Na de verkiezingen start het CDA dan ook een actie om de EHBO Vereniging Vreeland te ondersteunen om meer inwoners gediplomeerd te krijgen in de omliggende kernen, zodat onze slogan van onze verkiezingsprogramma #HartvoorStichtseVecht geen loze kreet blijft.