20 september 2018

Kinderboerderij Vechtse Hoeve

Sinds eind vorige week Chris Ester van kinderboerderij De Vechtse Hoeve een betoog op Facebook schreef over het stoppen van nevenactiviteiten, zoals de kinderpartijtjes, zijn wij in de actie gekomen. De ochtend erna stond onze fractievoorzitter Klaas Overbeek op de stoep en ook andere partijen volgde snel.

Woensdagavond jl. sprak Chris Ester dan ook in over de kwestie en de gevolgen voor zijn kinderboerderij.

Dankzij het draagvlak van alle partijen en de toezeggingen van wethouder Van Dort worden vier door de kinderboerderij gevraagde toezeggingen  overgenomen in het bestemmingsplan.
In de Raad van 2 oktober aanstaande wordt dit vervolgens bekrachtigd.

Het CDA is blij dat dit op korte termijn geregeld is, maar blijft de komende tijd alert op de situatie rondom de kinderboerderij. De kinderboerderij, door sommigen het “mooiste stukje van Maarssen” genoemd, dragen wij immers een heel warm hart toe.