24 september 2016

Meer teams de mat op dankzij kunstgrasveldenamendement

CDA Utrecht is blij met de snelle uitvoering van hun kunstgrasveldenamendement. Vandaag namen Zwaluwen Utrecht 1911 en Rivierwijkers de eerste nieuwe kunstgrasvelden in gebruik. Bij de Rivierwijkers kunnen met het extra veld vier nieuwe teams gaan trainen. Bij Zwaluwen Utrecht werd vandaag al op het nieuwe veld getraind.

Fractievoorzitter Sander van Waveren: “Schitterend, die nieuwe kunstgrasvelden. Dat er nu nieuwe teams kunnen trainen: daar doen we het voor! Het CDA wil blijven investeren in sport en de wachtlijsten terugdringen.”

In de begroting voor 2016 vond de fractie budget voor de financiering van extra velden. Het voorstel van het CDA om 4 ton in kunstgras te investeren, kreeg steun van de gehele raad.

Sinds 2015 zijn er bezuinigingen ingegaan op het programma sport in de stad. Het CDA was daar fel tegenstander van. De fractie wil zich in de toekomst blijven inzetten om de sportbezuinigingen te beperken en juist extra te investeren in Utrechtse sport.