30 maart 2017

Studenten kunnen weer veilig wonen aan Gloriantdreef

Vandaag bracht CDA Utrecht taart langs bij de studenten aan de Gloriantdreef. Na vragen van het CDA in november is het pand weer brandveilig en leefbaar gemaakt en kunnen de studenten weer prettig wonen in de wijk.

Het CDA ontving destijds verschillende berichten van bewoners aan de Gloriantdreef. Er werd gesproken over illegale (over)bewoning door 12-20 gastarbeiders in enkele kamers van het pand. Zij zorgden voor problemen met betrekking tot afvalverwerking, overlast, intimidatie, vernieling en diefstal. Ook voldeed het pand niet aan de brandveiligheidseisen.

Na een bezoek aan de Gloriantdreef vroeg CDA-raadslid Bert-Jan Brussaard de wethouder om actie te ondernemen, en met succes. Na een last onder dwangsom van de gemeente zijn de gastarbeiders vertrokken en hebben er herstelwerkzaamheden plaatsgevonden. Vanmiddag ging het CDA opnieuw langs bij de studenten om te kijken hoe de situatie nu is.

Bert-Jan Brussaard (CDA): “Bewoners geven aan heel blij te zijn dat ze weer veilig in hun kamer kunnen wonen. Het CDA zal blijven strijden voor aanpak van overlast door huisjesmelkers.”