16 februari 2021

ONVEILIG VERKEER MIDDELWEG LEERSUM

CDA stelt vragen in raad

Het Park Broekhuizen en het daarnaast gelegen natuurgebied Licorne is voor veel Leersummers een mooi wandelgebied. Zeker voor de wijk Leersum Zuid is dit het meest dichtstbijzijnde gebied om een ommetje te maken of te gaan hardlopen. Alleen, samen of vaak ook met het hele gezin. Daar wordt dan ook veelvuldige gebruik van gemaakt. In de winter bij vorst is de plas een populaire schaatsbaan. Ook dan trekken kinderen of hele gezinnen naar Park Broekhuizen. Zoals ook in de afgelopen week met heerlijk winterweer.

Echter voor de wijk is dit gebied te voet en/of per fiets niet goed en veilig ontsloten (zie luchtfoto). Voor de wijk Leersum Zuid is de Middelweg de enige weg om het gebied te bereiken. Dit is een weg zonder wandelpad, trottoir of fietspad.

De Middelweg wordt ook gebruikt als wijkontsluitingsweg waar soms ook met hoge snelheid op wordt gereden.

Het CDA stelt daarom donderdag 18 februari in de raadsvergadering aan het college de volgende vragen:

1. Is het college op de hoogte van bovenstaand probleem?
  2. Zijn er reeds plannen om de veiligheid van de voetgangers.
  3. Is in plannen voorzien in een trottoir en/of fietspad?
  4. Op welke termijn denkt het college de verkeerssituatie daar veiliger te kunnen maken ?

Werner van Katwijk,
CDA raadslid Utrechtse Heuvelrug

Stuur uw reacties naar: [email protected]