29 januari 2021

Werner van Katwijk: 'OPLOSSING VOOR VESTIA WONINGEN IN LEERSUM?'

OPLOSSING VOOR VESTIA WONINGEN IN LEERSUM?

In de januarivergadering van de gemeenteraad heb ik namens de fractie van CDA-UH aandacht en inzet van wethouder Rob Jorg gevraagd voor een mogelijke oplossing voor de onderhoudsproblemen bij de Vestiawoningen in Leersum. Een landelijke adviescommissie heeft dringend geadviseerd om de in zwaar weer verkerende woningcorporatie Vestia op te splitsen in 3 corporaties en een forse kapitaalinjectie te doen om de schulden weg te werken.
Het zou kunnen betekenen dat een van onze regionale woningbouwcorporaties de woningen in Leersum over zou kunnen nemen voor een reële prijs en het onderhoud ter hand zou kunnen nemen.

Hoewel de ontwikkelingen heel recent zijn wil men op landelijk niveau snel doorpakken en in februari al de nodige besluiten nemen.

Het CDA-UH ziet graag dat de wethouder druk op de ketel blijft houden zodat de bewoners van de woningen eindelijk verlost worden van alle ongemakken.

Werner van Katwijk
Fractielid CDA Utrechtse Heuvelrug 06-23366032 of mail [email protected]