16 december 2019

CDA deelt kerstwensen uit aan bewoners Koekoek

Woensdag 11 december bezocht CDA Veenendaal bewoners van de Koekoek en de medewerkers van Quarijn.

Naast de jaarlijkse Hart voor Zorg actie op Valentijnsdag gaat het CDA rond de kerst ook langs bij ouderen en delen we onze kerstwensen uit!

Het vieren van Kerst betekent voor veel mensen gezelligheid, samenzijn met familie, warmte en een mooie sfeer. Maar dit geldt helaas niet voor iedereen. Het aantal eenzamen in Nederland stijgt en juist tijdens de feestdagen is dat extra pijnlijk.

Veel mensen en maatschappelijke organisaties zijn zich gelukkig bewust van de voor sommigen moeilijke decembermaand. Overal in het land zijn tijdens de kerst initiatieven om eenzaamheid te bestrijden, zo ook in Veenendaal.

Diverse leden van de fractie en het bestuur van CDA Veenendaal zetten zich in om de kerstsfeer te brengen, dit jaar in de Koekoek. Bewoners en personeel van Quarijn konden de kerstgeschenktasjes bijzonder waarderen. Alleen kerstsfeer brengen was in dit geval niet nodig want alle huiskamers waren inmiddels voorzien van kerstbomen, kerstkransen en kerstlampjes! Er heerste een gezellige kerstsfeer! Bewoners waren aan het tekenen, een spelletje aan het doen, breien of geanimeerd met elkaar aan het praten! Wat fijn om elkaar zo te ontmoeten!

We wensen iedereen gezellige kerstdagen met wie u lief en dierbaar zijn en alvast alle goeds voor het nieuwe jaar!

Voor meer informatie over de Koekoek, kleinschalig wonen voor mensen met dementie: https://quarijn.nl/de-koekoek-veenendaal