10 september 2022

Harold Schonewille: de Veenendaalse politiek staat voor grote uitdagingen

Deze zomer had de CDA-fractie een heerlijk zonnig reces. Harold Schonewille: “Als gezin genoten wij van de zee, cultuur en natuur rondom Barcelona. Nu, begin september, staan we als team met nieuwe energie klaar om het politieke seizoen in te gaan. Met de verkiezingsbelofte van een nieuwe bestuurscultuur nog in het achterhoofd, had de gemeenteraad en het college eind augustus een tweedaagse over de besluitvorming en samenwerking. Daar draagt onze fractie komende periode ook constructief aan bij!"

Ondertussen staan ons grote uitdagingen te wachten. Harold: “De energiecrisis en hoge inflatie zorgen voor lastenverzwaringen voor onze inwoners. Ook stelt de asielproblematiek ons voor fundamentele keuzes. Hoewel de echte grote ingrepen moeten worden verwacht van de landelijke politiek, kunnen we lokaal niet op onze handen blijven zitten. Wij zetten ons komende politieke seizoen weer volop in voor solidariteit, duurzaam en gezond leven, een krachtige samenleving en voor publieke gerechtigheid. U kunt op ons rekenen.”